حیوانات عجیب زیادی در دنیا وجود دارند که شاید حتی اسم شان را هم نشنیده باشید. تصاویر عجیب ترین و ترسناک ترین حیوانات زنده  دنیا را ببینید

حیوانات عجیب ولی واقعی

موش کور دماغ ستاره‌ای

موش کور دماغ ستاره‌ای پستانداری کوچک است که در شمال آمریکی شمالی زندگی می‌کند. همانطور که می‌بینید روی پوزه این حیوان 22 تار حسی صورتی رنگ گوشتی و بیش از دویست هزار گیرنده عصبی وجود دارد که موجب این چهره عجیب شده است.

البته از سوی دیگر این تارها صفات اعجاب انگیزی را در این موش‌های کور به وجود آورده‌اند که مهم‌ترین آن، سرعت بلع بسیار سریع آن‌ها است.

یک موش کور دماغ ستاره‌ای در هر 120 میلی ثانیه می‌تواند یک طعه را شکار کرده و بخورد. سرعت بلع این حیوان در رکورد گینس ثبت شده و هیج پستانداری در جهان قادر به خوردن چیزی سریع‌تر از او نیست.

فری گیت از حیوانات عجیب دنیا

در فصل تولید مثل، پرندگان متعددی هستند که برای جلب توجه، رفتار جنسی خاصی را از خود به نمایش می‌گذارند. این حرکات که از طرف جنس نر شکل می‌گیرد در بعضی از پرندگان مانند فری گیت (با نام علمی Fregata magnificens)  جلوه بسیار زییا و منحصر به فردی پیدا می‌کند.

فری گیت - حیوانات عجیب

پرندگان عجیب - حیوانات عجیب

از دیگر حیوانات عجیب سمندر مکزیکی

سمندر مکزیکی یا اکسولوتل، موجود دوزیستی است که به‌شدت در معرض خطر قرار دارد. اکسولوتل می‌تواند بخش‌های آسیب‌دیده بدنش را ترمیم کند و حتی در صورت قطع شدن اعضای بدن، آن‌ها را ترمیم کند. این موجود به دلیل همین خصوصیات بازسازی‌کننده، به‌طور گسترده‌ تحت مطالعه است.

سمندر مکزیکی - حیوانات عجیب

حیوان بانمک - حیوانات عجیب

دیوکوسه

دیوکوسه یا کوسه گابلین که گاهی اوقات فسیل زنده نیز خوانده می‌شود، تنها نماینده‌ی خانواده دیوکوسگان است؛ نژادی که قدمت برخی از آن‌ها به ۱۲۵ میلیون سال می‌رسد. کوسه‌های گابلین در عمق بیش از ۱۰۰ متری آب ساکن هستند و کوسه‌های بزرگسال‌تر می‌توانند به قسمت‌های عمیق‌تر بروند. این کوسه‎‌ها با توجه به عمق زندگی، هیچ خطری برای انسان ندارند.

دیوکوسه - حیوانات عجیب ماهی ترسناک - حیوانات عجیب

یکی دیگر از حیوانات عجیب ماتا ماتا

جثه بزرگ، گردن بلند و کلفت، صورتی پهن و لاکی صخره مانند کافیست تا تصور شما را از یک لاکپشت عوض کند. ماتا ماتا لاکپشتی غول پیکر است که در آب‌های شیرین جنگل آمازون یافت می‌شود.

ماتا ماتا علاوه بر ظاهر عجیب خود از آرواره‌های بسیار نیرومندی برخوردار است. ماتا ماتا جانوری همه چیز خوار است و از ماهی، میوه و گیاهان مختلف تغذیه می‌کند. همچنین دهان کشیده‌ ماتا ماتا همانند یک جارو برقی عمل می‌کند و می‌تواند ماهی‌های کوچک‌تر را به سمت دهان خود بمکد.

ماتا ماتا - حیوانات عجیب

لاک پشت ترسناک - حیوانات عجیب

آی آی

ظاهر کلافه و وحشت زده این جانور در نگاه اول توجه هر انسانی را به خود جلب می‌کند و ممکن است از خودتان بپرسید «یعنی چه کسی این موجود کوچک را اذیت کرده!». آی آی (به انگلیس Ay Ay) نوعی لمور است که فقط در مادگاسکار یافت می‌شود. این لمور از حشرات تغذیه می‌کند و کاملا بی آزار است. متاسفانه بقای این جانور در خطر است و جزو حیوانات در معرض انقراض است.

آی آی - حیوانات عجیب حیوانات ترسناک - حیوانات عجیببید ونزئولایی

بید ونزوئلایی با نام کامل‌تر بید پودل ونزوئلایی (Venezuelan poodle moth) نوعی شاپرک با شمایلی بسیار متفاوت است که ظاهر آن شبیه به دنیای فانتزی و کارتون‌هاست.

بید ونزوئلایی غالبا در قاره آمریکای جنوبی و به ویژه کشور ونزوئلا پیدا می‌شود، حشراتی که 8 تا 11 هفته طول عمر دارند و اطلاعات زیادی درباره رفتار و ویژگی‌هایش وجود ندارد.

بید ونزئولایی - حیوانات عجیب پروانه زیبا - حیوانات عجیب

مندریل

شاه بابون یا مندریل نوعی میمون درشت اندام است که شباهت نزدیکی به دریل‌ها و بابون‌ها دارد. مندریل‌ها بزرگ‌ جثه‌ترین میمون‌های جهان شناخته می‌شوند که علاوه بر جثه بزرگ، دندان‌های بسیار بزرگی نیز دارند.

اما آنچه ‌مندریل را به این مطلب مرتبط می‌کند، رنگ‌های نامعمول و جذابی است که در پشت و پوزه این میمون دیده می‌شود. با وجود اینکه رنگدانه‌ آبی در پستانداران تولید نمی‌شود، آن را می‌توان به راحتی در خطوط پوزه‌های شاه‌ بابون ملاحظه کرد.

این رنگ‌ها که نوعی صفات ثانویه به شمار می‌روند پس از رسیدن به سن بلوغ و ترشح هورمون تستسترون به وجود می‌آیند، بنابراین این رنگ و نقش‌ها بیشتر در گونه نر بالغ مندریل دیده می‌شود.

مندریل - حیوانات عجیب گوریل - حیوانات عجیب

حباب ماهی

زشت یا زیبا نامیدن یک حیوان با معیارهای سطحی که انسان‌ها برای خود مشخص کرده‌اند، کاری پوچ و بی‌معنی است، اما در ادامه باید شما را با بلاب فیش، نوعی ماهی که به دلیل ظاهر متفاوتش سال‌های متمادی است که لقب زشت‌ترین موجود زنده را یدک می‌کشد، آشنا کنیم.

بلاب فیش، حباب ماهی یا ماهی قطره‌ای، تیره‌ای از ماهیان کله گنده است که در اعماق 600 و 1200 متری آب‌های نزدیک به تاسمانیا، استرالیا و نیوزلند زندگی می‌کند. این ماهی فاقد کیسه شنا است و قادر به شنا کردن به خوبی سایر ماهی‌ها نیست. در حال حاضر حباب ماهی در معرض انقراض قرار دارد.

حباب ماهی - حیوانات عجیب ماهی خنده دار - حیوانات عجیب

خرچنگ ژاپنی

با بزرگ‌ترین بندپای جهان به نام خرچنگ عنکبوتی ژاپنی آشنا شوید. جانور آب‌زی که در آب‌های اطراف ژاپن زندگی می‌کند و ممکن است تا 3.7 متر بلندی داشته باشد.

خرچنگ‌های ژاپنی به دلیل زهر کشنده‌ای که دارند می‌توانند جان حیوانات کوچک‌تر از خود را به راحتی بگیرند، اما با این حال خرچنگ‌های ژاپنی جانوران محتاطی هستند و نزدیک به هر موجود زنده‌ای از جمله انسان‌ها نمی‌شوند.

این خرچنگ‌های 8 پا، برخلاف عنکبوت‌ها تار نمی‌بافند، اما برای تخم‌هایشان لانه‌هایی تشکیل شده از برگ گیاهان ایجاد می‌کنند.

خرچنگ ژاپنی - حیوانات عجیب خرچنگ غول پیکر - حیوانات عجیب

کل سکایی

سایگا یا کل سکایی (saiga antelope) نوعی بز کوهی است که در نواحی با پوشش استپی اوراسیا و نواحی نیمه صحرایی مرکز آسیا زندگی می‌کند و در کشورهای روسیه، مغولستان و به ویژه قزاقستان یافت می‌شود.

جدا از پوزه عجیب و دماغ بزرگی که این بز کوهی دارد موضوع مهم‌تر، بقای آن‌ها است. سایگاها فقط یک گام تا انقراض فاصله دارند و ممکن است در آینده نزدیک غیر از مستندات چیز دیگری از آن‌‌ها باقی نماند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل انقراض آن‌ به دهه 1990 میلادی باز می‌گردد، زمانی که کشورهای چین، مالزی و سنگاپور به دلیل استفاده دارویی از شاخ این حیوانات، جمعیت قابل توجهی از سایگا‌های نر را در آسیای مرکزی و جنوبی به کشتن دادند.

فقط در سال 2015 حدود 220.000 سایگا شکار شد که موجب از بین رفتن 62 درصد از مجموع جمعیت آن‌ها شد.

کل سکایی - حیوانات عجیب حیوانات ترسناک دنیا - حیوانات عجیب

قلابچه ماهی

قلابچه ماهی به دلیل دندان‌ نامرتب، آرواره‌های بزرگ و به طور کلی ظاهر نامعمول خود به عنوان یکی از ترسناک‌ ترین حیوانات جهان شناخته می‌شود.

قلابچه ماهی در عمق چند هزار متری دریا زندگی می‌کند و یکی از ویژگی‌های جالبش، قلاب بلندی است که در تاریکی اقیانوس مانند یک فانوس روشن مسیر را برایشان روشن می‌کند.

ویژگی دیگری که این ماهی‌ها را بی‌مانند می‌کند، روش تولید مثل خاص آن‌هاست که جنس نر پس از آمیزش تا ابد به جنس ماده پیوند می‌خورد و قلابچه ماهی‌ نر به جزئی از گوشت و خون قلابچه ماهی ماده‌ای که در حالت معمول 40 برابر از آن بزرگ‌تر است درمی‌آید.

با وجود نسبت دادن القابی چون شیطان سیاه دریا، این جانور هیچ خطری برای انسان‌ها ندارد، اما انسان‌ها خطر جدی برای بقای آن‌ها محسوب می‌شوند.

چرا که قلابچه ماهی‌ها یکی از غذاهای دریایی محبوب ژاپنی‌ها محسوب می‌شوند. به تازگی دیده شدن قلابچه‌ ماهی در یکی از پارک‌های ملی ایالت کالیفرنیا آمریکا خبرساز شد که تصویر آن را می‌توانید ملاحظه کنید.

قلابچه ماهی - حیوانات عجیب ماهی عجیب غریب - حیوانات عجیب

مارمولک آرمادیلو

Ouroborus cataphractus گونه‌ای از مارمولک صحرایی است که با نام‌های مختلفی مانند مارمولک زره پوش، مارمولک دم نیزه‌ای‌ یا مارمولک آرمادیلو شناخته می‌شود.

این جانور که به صورت بومی در کویر غربی آفریقای جنوبی زندگی می‌کند، ظاهر عجیب و زیبایی دارد که نقش مهمی در بقا و دفاع این جانور هنگام خطر ایفا می‌کند. مارمولک زره پوش هنگام خطر همانند آرمادیلو به دور خود می‌پیچد تا پوست سخت و برنده‌اش علاوه بر استتار، در برابر تهدیدهای احتمالی از او دفاع کند

مارمولک آرمادیلو - حیوانات عجیب آرمادیلو - حیوانات عجیب