استانبول، شهری و بزرگ دوست داشتنی در کشور ترکیه است که سالانه به دلایل مختلفی، حجم زیادی از مسافران و گردشگران جهانی را در دل خود جای می دهد. دلایلی که می تواند سازه های باشکوه باستانی و کاخ های مجلل عثمانی اش باشد و یا خیابان های باکلاس و جذابش که شعبه های بزرگی از برندهای مشهور دنیا را در بر خود گرفته است. البته که جذابیت استانبول به همین جا ختم نمی شود و باغ وحش و آکواریم استانبول نیز به این دیدن ها اضافه می شود.

 

باغ وحش بسفروس استانبول

 

باغ وحش بسفر محیط بزرگ ، آرام و زیبایی دارد و در منطقه آسیایی استانبول قرار گرفته است و حدود 2 ساعت با بخش اروپایی فاصله دارد .  در باغ وحش استانبول مجموعه ای از حیوانات مختلف و گل و گیاه به چشم میخورد و در واقع داریجا مجموعه ای از یک باغ وحش و یک باغ گل تماشایی ست . در این باغ وحش حدود ۲۸۶ گونه مختلف جانوری در باغ وحش و  حدود ۶۰۰ گونه گیاهی در بخش باغ بسفر در معرض دید عموم قرار دارند و این یعنی علاوه بر باغ وحش، باغی فوق العاده نیز پیش روی شما قرار دارد .در مورد تورهای استانبول ارزان بیشتر بخوانید.

 

11111

 

باغ وحش بسفر در 48 کیلومتری شهر استانبول قرار دارد و یکی از بزرگ ترین باغ وحش های کشور ترکیه و البته تنها باغ وحش معتبر استانبول می باشد . باغ وحش بسفروس مکانی عالی برای بردن کودکان به آنجا و تفریح با کل خانواده است . در میان حیوانات عجیب و غریب باغ وحش ببرها ، شیرها ، پلنگ ها و همچنین پرندگان عجیب و غریب را خواهید یافت . باغ وحش بسفروس در تمام طول سال باز می باشد . همچنین در این مکان یک باغ دوست داشتنی به همراه یک زمین بازی برای کودکان نیز وجود دارد. این باغ وحش یکی از دیدنی های استانبول محسوب می شود .

 

آکواریم استانبول

 

آکواریوم استانبول در سال ۲۰۱۱ در فلوریا در جنوب غربی استانبول و در ۵ کیلومتری فرودگاه بین المللی آتاتورک افتتاح شد و امروزه به دلیل تنوع و حجم بالای گونه های جانوران آبی اش که حدود ۱۵۰۰ گونه ی مختلف است، در بین شناخته شده ترین اکواریوم های دنیا قرار دارد. این آکواریوم در ساختمانی ۲ طبقه قرار داشته و حدود ۲۲ هزار متر مربع وسعت دارد.

 

22222

 

در هنگام بازدید از این آکواریوم باید مسیرهای زیر را طی کنید: دریای سیاه، تنگه ی استانبول، دریای سرخ، دریای اژه، تنگه ی دادردانل، دریای مدیترانه، تنگه ی جبل الطارق، قسمتی از اقیانوس اطلس شامل غرب اقیانوس اطلس و شرق اقیانوس اطلس، کانال پاناما، اقیانوس آرام، گرمای جهانی، میان اطلسی، ناتیلوس و جنگل استوایی.با مراجعه به سایت سفر باتو از قیمت تورهای ارزان و لحظه آخری خبردار شوید.

 

شاید برایتان سوال باشد که وجود بخشی به نام جنگل استوایی در آکواریوم به چه معناست. در واقع یکی از جذابترین بخش های آکوریوم استانبول، همان بخش جنگل استوایی است که در آن سعی شده تا فضای جنگل های بارانی آمازون در آمریکای جنوبی، شبیه سازی شود. جانداران دریایی که در این رود زندگی می کنند، در این بخش از اکواریوم وجود دارند حیواناتی خطرناک و گاه سمی مانند تمساح، مار و قورباغه های سمی.

 

در این آکواریوم ۲ سینمای ۵ بعدی هم تعبیه شده است که با نمایش فیلم های ۳ بعدی و شبیه سازی عناصر آب و باد و مه، تجربه های نمایشی بی نظیری برای بازدید کننده ها بوجود می آورند. البته برای رفتن به قسمت سینماها و دیدن فیلم های ۳ بعدی باید هزینه ی جدا بپردازید. علاوه بر این، در طول مسیر چند کافه قرار داه شده تا بازدید کنندگان در صورت تمایل در آنها  بتوانند استراحت کنند.بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به مارماریس ترکیه

 

البته این تنها تفریح اکواریوم نیست، در این آکواریوم، هزارتویی آینه ای وجود دارد که با پرداخت ۷ لیر می توانید وارد آن شوید و به کشف ناشناخته ها در دنیای آینه ها بپردازید. این قسمت آنقدر هیجان انگیز است که لحظات فوق العاده ای را برایتان رقم خواهد زد و بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد.بیشتر بخوانید: سفر باتور کیش

 

باغ آسمانی استانبول

 

باغ معلق Sky Garden در میدان Ortakoy، یکی از توریست پذیرترین و شلوغ‌ترین میدان‌های استانبول، قرار دارد. ساخت یک باغ زمینی در چنین مکان شلوغی به کاهش فضای پیاده‌روی و افزایش تراکم منطقه منجر می‌شود. به همین دلیل، تیم طراحی تصمیم به خلق یک باغ معلق گرفت تا سطح زمین همچنان قابل‌استفاده باقی بماند. از صفحه بتنی موجود در سایت به عنوان پایه باغ استفاده شد. در روزهای آفتابی، گلدان‌های گل نقش یک سایبان را ایفا می‌کنند.

 

3333

 

این باغ با گیاهان متنوعش، فضای نشیمن و سایه لازم برای برگزاری فستیوال گل استانبول را نیز فراهم می‌کند. باغ آویخته مانند یک سقف عمل می‌کند که مردم می‌توانند زیر آن به تماشای تنگه Bosphorus بنشینند. باغ مجهز به یک سیستم قرقره‌ای است که به شما اجازه می‌دهد گلدان‌ها را پایین‌تر آورده و از نزدیک تماشا کنید. باغ درست مانند یک درخت با شاخه‌های متعدد، بین آسمان و تنگه پرواز می‌کند.

 

مکانیسمی که اجازه می‌دهد گلدان‌ها به سمت بالا یا پایین حرکت کنند؛ یک سیستم قرقره‌ای ساده است. چون وزن همه گلدان‌ها با هم برابر است؛ به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که همیشه در حال تعادل باشند. وقتی یک گلدان به سمت پایین کشیده می‌شود؛ گلدان هم‌ارز آن به سمت بالا حرکت خواهد کرد.جزئیات بیشتر در مورد : آفر تور مشهد لحظه آخری

 

تیم معماری پروژه از اینستالیشن های عمومی به عنوان ابزاری یاد می‌کند که معماری را در زمینه طراحی به چالش می‌کشند. وقتی که بازدیدکننده می‌تواند شکل اینستالیشن را تغییر دهد؛ معمار نمی‌تواند اینستالیشن را کاملاً در یک نقطه کنترل کند. چنین موضوعی حتی در یک چنین پروژه کوچکی که قرار است یک فضای عمومی را تغییر دهد؛ تجربه‌ای چالش‌برانگیز است چون معمار می‌بایست  مرزهای کنترل را گسترش دهد.