به گزارش پارس به نقل از ایرنا، در این نشست یک روزه که با همکاری شورای روابط تجاری ایران و ترکیه و اتحادیه آژانس های جهانگردی ترکیه ( تورساب) برگزار می شود، چگونگی توسعه همکاری های تجاری بین دو کشور به ویژه افزایش همکاری ها در زمینه گردشگری مورد بررسی قرار می گیرد.


دراین نشست رییس طرف ترکیه ای در شورای روابط تجاری ایران و ترکیه، رییس تورساب، مسوولانی از استان آذربایجان شرقی و بازرگانان ایرانی و ترکیه شرکت دارند.

رضا اثر رییس طرف ترکیه ای شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، هدف از برگزاری این همایش را شناساندن توانمندی های دو کشور در صنعت گردشگری خواند و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این همایش شرکت های گردشگری ترکیه نیز با توانمندی های ایران بیشتر آشنا شوند.

اثر، صنعت گردشگری را عامل مهمی در نزدیکی ملت ها دانست و گفت: مبادله گردشگر علاوه بر آشنایی بیشتر مردم ایران و ترکیه با فرهنگ و سنن یکدیگر زمینه لازم برای معرفی توانمندی طرفین در توسعه همکاری های اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

مهدی جولازاده رییس هیات مدیره انجمن صاحبان صنایع و بازرگانان ایرانی مقیم ترکیه در آغاز این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: انگیزه اصلی برگزاری این نشست کمک به توسعه همکاری های تجاری ایران و ترکیه است و انجمن متبوع وی نیز تلاش دارد که زمینه حضور بیشتر سرمایه گذاران ترک و گردشگران ترکیه ای در ایران را فراهم کند.

وی گفت: با شرکت های ترک که برای همکاری با ایران تمایل دارند در تماس هستند و برای آشنایی آنان با قوانین و مقررات تجاری ایران و تامین اطلاعات مورد نیاز آنان تلاش می کنند.