سایت ساز ها مزایای زیادی نسب به طراحی وب سایت دارند امروزه برای شروع هر کسب و کار موفقی نیاز به راه‌اندازی وب سایت است. وب سایت ها ویترین مجازی هر صنف هستند که حتی با وجود شبکه های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام و...) باز هم نیاز به ویترین بزرگتری دارند که دسته بندی شده و همه بخشهای کاری آن کسب و کار را نمایش دهند.

 

web-sitebuilder

 

در گذشته تمرکز روی طراحی وب سایت و برنامه نویسی سایت بصورت اختصاصی بود یعنی برای هر وب سایت برنامه نویسی جداگانه ای انجام می شد و هزینه و زمان فراوانی صرف می شد و  خطاهای برنامه نویسی بروز می کرد . درحال حاضر می توان گفت دیگر برنامه نویسی اختصاصی برای یک سایت کار بیهوده ای است و با توجه به پیشرفت های تکنولوژی وب و نیاز به تخصص فراوان در شاخه های مختلف مانند برنامه نویسی استاندارد موتورهای جستجو و واکنش گرایی (نمایش وب سایت در تبلت ها و گوشی های موبایل ) دیگر اختصاصی نویسی امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست.

با پدید آمدن سایت سازهای خارجی مانند جوملا،دروپال و وردپرس بخشی از مشکلات ساخت سایت مانند هزینه و زمان زیاد حل شد اما خود این نرم افزارها در سرشتشان مشکلات بزرگتری دارند مانند این که سایت سازها بومی نیستند و تولید کننده آنها در ایران نیستند که بتوانند دسترسی کاملی به سورس داشته باشد و طراحی دیتابیس آن را بداند و در صورت نیاز سایت را برای کارفرما سفارشی سازی کند و یا امکان گسترش و سفارشی سازی را انجام دهند.

در نتیجه نیاز به تولید کنندگان بومی که براساس طراحی سالها تجربه و نیازسنجی کارفرمایان سایت سازی ایرانی تولید کند و بتواند بر بستر آن سایت ها و نرم افزارها متصل به سایت را بروزرسانی و پشتیبانی کند حس می شد.

 

سایت ساز کاریک ابزاری برای طراحی و پیاده سازی وب سایت با سرعت و زمان و هزینه کم  است و با این سایت ساز می توان از ساده ترین تا پیشرفته ترین سایت ها را پیاده سازی کرد. امکان گسترش و سفارشی سازی و یکپارچه سازی با نرم افزارهای دیگر مانند نرم افزار crm به خوبی در آن پیش بینی شده است نرم افزار  سایت ساز کاریک صد در صد بومی و دارای ویژگی مهم ماژولار است که هر فیلد و هر ماژولی بدان افزوده می شود.