مردم این‌روزها بیشتر تمایل به جستجو، بررسی و خرید اینترنتی کالاها و خدمات دارند. کمتر کسی بدون جستجو در اینترنت و مقایسه کالاهای مختلف اقدام به خرید می کند. کسانی که علاوه بر مقایسه، بصورت انلاین هم خرید میکنند دیگر زحمت سفر درون شهری و ترافیک و گرما را بخود نداده  و سفارش خود را براحتی در محل دریافت می کنند. شاید شما هم به فکر راه اندازی سایت و فروش کالاها و خدماتتان از طریق اینترنت افتاده باشید. اما باید بدانید راه اندای کسب و کار آنلاین به این سادگی ها هم نیست.

برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید حداقل سه مرحله زیر می بایست طی شوند:

 

   1. طراحی وب سایت

مهمترین و قابل اعتمادترین بستر فروش آنلاین، فروش از طریق وب سایت اختصاصی خودتان است. در اینستاگرام و برخی پیامرسان ها هم می توانید کالای خود را عرضه کنید، ولی اولا ممکن است مشتریان شما در آن اپلیکیشن ها حضور نداشته باشند، ثانیا چرا باید به یک صفحه در شبکه های اجتماعی اعتماد کرد، در حالی که میتوان وارد سایت اختصاصی یک شرکت شد که علاوه بر آدرس و شماره تلفن، دارای نماد اعتماد الکترونیکی هم باشد.

طراحی سایت بصورت اختصاصی به شما کمک میکند بتوانید محصول خود را به شکلی کامل و حرفه ای به همراه اطلاعات مورد نیاز به مشتری عرضه کنید. ایجاد گالری محصولات، نمونه کارها، مقابسه و بررسی کالا و خدمات، ارائه تخفیف های هوشمند، ایمیل مارکتینگ پیشرفته و دهها مزیت دیگر که سایت شما را مشابه یک فروشگاه پیشرفته به مشتری نشان میدهد.

 

   2. تبلیغات در گوگل

 

111

پس از طراحی سایت، می بایست سایت خودرا به مشتریان عرضه کنید. در واقع مردم با چند روش یک وب سایت را در اینترنت پیدا میکنند. یا آدرس وب سایت را می دانند و بصورت مستقیم ، یا از طریق کلیک بر روی لینکها و بنرهای سایتهای دیگر و یا با جستجوی کلمات کلیدی (نام محصول یا خدمت مورد نیازشان) در گوگل. طبق بررسی ها، کسانی که از طریق موتور جستجو وارد یک سایت می شوند احتمال خرید و سفارش بیشتری دارند تا روش های دیگر (نرخ تبدیل بالاتر). درواقع کسی که در اینترنت بدنبال خرید گوشی موبایل عبارتی را جستجو کرده و وارد یک فروشگاه اینترنتی می شود، بیشتر احتمال دارد خریدار آن کالا شود تا کسی که از طریق تبلیغات وارد سایت شده باشد. اینجاست که حضور در صفحه اصلی تبدیل به آرزوی بسیاری از کسب و کارها می شود. از آنجایی که فقط 10 سایت می توانند در صفحه اول حضور داشته باشند و بسیاری از کاربران فقط روی 5 سایت اول نتایج کلیک می‌کنند، در کوتاه مدت تنها می توان به تبلیغات در گوگل فکر کرد. تبلیغات گوگل تنها راهی است که در آن شما میتوانید در کمتر از نصف روز در صفحه اول گوگل و در نتایج بالا حضور داشته باشید و هزینه تنها پس از کلیک کاربران بر روی لینک سایت شما از حساب شما کسر خواهد شد.

 

  3. سئو و بهینه سازی وب سایت

222

 

اما چه می شد اگر می توانستیم بدون پرداخت هزینه به ازای هر کلیک و بصورت ارگانیک و طبیعی در رتبه های بالای نتایج حضور داشته باشیم؟ اینجاست که مفهومی بنام سئو ظهور میکند. سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به مجموعه روش هایی گفته می شود که با بهینه سازی کل فرآیند طراحی سایت، تولید محتوا و ایجاد اعتبار برای سایت شما، رتبه های بالای نتایج را برای سایت شما به ارمغان می آورد. همانطور که حتما متوجه شدید حضور در نتایج بصورت طبیعی کار ساده ای نیست و زمان زیادی نیز می طلبد.علاوه بر این مجموعه ای از قوانین تحت عنوان الگوریتمهای گوگل وجود دارند که کار بررسی سایتها را برعهده دارند و با جلوگیری از تقلب در نتایج سعی میکنند تا همواره بهترین نتایج در صفحات اول گوگل قابل مشاهده باشند. تخطی از این قوانین باعث حذف از نتایج گوگل برای مدتی محدود یا حتی بصورت نامحدود (Google Penalty) می شود.

 

در جدول زیر مقایسه ای بین سئو و تبلیغات گوگل انجام داده ایم:

 

photo_2018-06-12_14-14-04

 

توصیه ما طراحی وب سایت، استفاده از تبلیغات گوگل در ابتدا و همزمان شروع فرآیند سئو و بهینه سازی سایت است. در زمان کوتاه با هزینه ای متناسب اقدام به فروش کالا و خدمات خواهید کرد و سپس با حضور در نتایج ارگانیک از پرداخت هزینه های تبلیغات در گوگل معاف خواهید شد.

333

ایران سایت مجری طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت، با سابقه ترین شرکت طراحی وب سایت در ایران با سوابق درخشان و طراحی صدها وب سایت فروشگاهی و شرکتی، اماده ایجاد بستری برای بلند پروازی های شما در تجارت انلاین است. همین امروز با شماره 02188886450  تماس بگیرید.