سریال شهید محسن حججی چند صباحی است در تحقیق و پژوهش و آماده سازی مقدماتِ تولید به سر می‌برد.

رسول صانعی نویسنده و کارگردان این سریال ۱۰ قسمتی به تسنیم می‌گوید: ان‌شاءالله شرایط فراهم شود می‌خواهیم با فرمانده نیروی زمینی سپاه برای ساخت این سریال، توافقی داشته باشیم تا بتوانیم این سریال را جلوی دوبین ببریم.

او امیدوار است تا فصل پاییز بتواند این سریال را جلوی دوربین ببرد که ۱۰ قسمتی است؛ از کودکی تا شهادت محسن حججی ساخته خواهد شد.

صانعی درباره لوکیشن‌هایی که امکان دارد سریال در آنجا تولید شود گفت: شهر نجف‌آباد اصفهان که محل زندگی این شهید بزرگوار است جزو لوکیشن‌های محوری و اصلی سریال خواهد بود و جایی را هم برای نمایشِ سوریه و اتفاقاتی که افتاد بازسازی خواهیم کرد.

حرف‌های زیادی درباره سریال شهید حججی مطرح شد؛ قرار بود این مجموعه برای سالگرد این شهید بزرگوار آماده شود، اما نشد؛ و حالا قرار است این سریال مهم بالأخره جلوی دوربین برود.

رسول صانعی کارگردان، نویسنده سینما و تلویزیون در آثاری همچون فیلم سینمایی "فرار سرباز شایان"، سریال تلویزیونی "زمستان گرم" فعالیت داشته است.

او همچنین این روز‌ها مشغولِ ساخت سریالی تحت عنوان " قصه‌های مرز" است. کاری که در قالب اپیزود ساخته می‌شود و به نوعی محرومیت‌زدایی و ایثارگری‌های مرزبانان و سلحشوران نظامی و امنیتی ما را به نمایش می‌گذارد.

صانعی همچنین درباره این سریال می‌گوید: در این سریال اپیزودی که به ساخت اپیزودِ پنجم رسیده‌ایم از بازیگران بومی مناطقِ مختلفی که فیلمبرداری می‌شود بهره می‌بریم. پبیش‌بینی‌مان این است تعدادی از اپیزود‌های این مجموعه تلویزیونی در هفته ناجا و بخشی هم در هفته دفاع مقدس روی آنتن بروند.

"قصه‌های مرز" مجموعه‌ای اپیزودیک به تهیه‌کنندگی محسن مومنی و رسول صانعی و کارگردانی رسول صانعی به زودی پخش می‌شود.

به گزارش تسنیم، این روز‌ها تلویزیون مشغول تصویرداری سریال‌هایی برای شهیدان و قهرمانان واقعی این مرز و بوم است. هادی حجازی‌فر و گروهش شهید باکری را تحت عنوان مجموعه "عاشورا" جلوی دوربین دارند. این سریال ۷ قسمتی روز‌های آخر فیلمبرداری را می‌گذراند.

سریال دیگری که یک دهه است منتظرِ تولید مانده، سریال شهید صیاد شیرازی است. این مجموعه تلویزیونی که به تهیه‌کننده جدیدی که نام‌آشناست سپرده شده، پژوهش و تحقیق را در دستور کار قرار داده و مقدمات تولید را فراهم می‌کند.

نام سریال شهید نادر مهدوی چند باری آمده یک بار توسط سیمافیلم و چند بار هم مصمم‌تر از سوی معاونت امور استان‌ها مطرح شد. سریالی که قرار است زندگی فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار را نشان دهد.

سریال شهید بروجردی هم جزو کار‌هایی است که اعلام شده نگارش آن توسط حسین تراب‌نژاد و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور پیگیری می‌شود.