درگیری‌ها در افغانستان تشدید پیدا کرده است. با حملات طالبان در شمال شرق و غرب افغانستان، مراکز ولایت‌های «بدخشان»، «بَغلان» و «فَراه» نیز توسط این گروه سقوط کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، فرانس پرس از تصرف شهر غزنی واقع در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب کابل توسط طالبان خبر داد. شاهراه کابل-قندهار که شهرهای شمالی را به شهرهای جنوبی افغانستان وصل می‌کند از این شهر نیز می‌گذرد.

این خبرگزاری به نقل از «نصیر احمد فقیری» رئیس شورای ولایتی غزنی نوشت: می‌توانم تائید کنم که شهر غزنی صبح پنج‌شنبه به دست نیروهای طالبان افتاد. آنها کنترل مناطق کلیدی شهر از جمله دفتر فرمانداری، مقر پلیس و زندان را در اختیار گرفتند.

به گفته وی، جنگ در برخی نقاط شهر همچنان ادامه دارد. شهر غزنی دهمین مرکز ولایتی است که طی یک هفته اخیر به تصرف نیروهای طالبان درمی‌آید.

درگیری‌های شدید در ولایت‌های هرات و بادغیس

مقامات افغانستان همچنین از وقوع نبردی سنگین میان طالبان و نیروهای دولتی در دو ولایت هرات و بادغیس در شمال و غرب این کشور خبر دادند.

خبرگزاری طلوع به نقل از «عبدالصبور قانع» والی هرات می‌نویسد که طالبان شب گذشته از چهار طرف به شهر هرات حمله کرده‌اند اما با مقاومت نیروهای امنیتی و مردمی رو به رو شده و در نهایت عقب رانده شده‌اند.

به گفته او این درگیری‌ها بیش از ۳۰ کشته و دهها زخمی در میان طالبان و یک کشته و چهار زخمی در سوی دیگر بر جای گذاشته است.

«حسام‌الدین شمس» والی بادغیس نیز اعلام کرد که طالبان شب گذشته به شهر «قلعه نو» مرکز این ولایت حمله کرده که این حمله نیز به وسیله نیروهای امنیتی عقب رانده شده است.

او افزود در مجموع، در جریان حملات شب گذشته، بیش از ۶۰ نفر از اعضای طالبان از جمله چهار فرمانده آنها کشته شده و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

والی بادغیس اعلام کرد که درگیری با طالبان در اطراف شهر قلعه نو همچنان ادامه دارد.

یک روز پیش از این نیز نیروهای طالبان توانستند مقر لشکر و فرودگاه قندوز را تصرف کنند.