نیروهای آمریکایی مستقر در استان الحسکه در شمال شرق سوریه در ۲۴ ساعت گذشته دو کاروان حمل سوخت متشکل از ۷۰ کامیون تانکر‌دار مملو از نفت را وارد عراق کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این دو کاروان حرکت خود را از پایگاه «خراب الجیر» در حومه استان الحسکه آغاز کرده و با عبور از گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد استان نینوی در عراق شدند.

منابع محلی در روستای «السویدیه» در منطقه «الیعربیه» به سانا گفتند که روز گذشته در وهله اول ۴۴ کامیون از پایگاه خراب الجیز خارج شده و وارد عراق شدند و شب گذشته نیز ۱۶ کامیون حامل نفت خود را از سوریه به عراق رساندند.

پنج روز پیش نیز ارتش آمریکا ۲۴ کامیون حامل گندم دزدیده شده از سیلوهای شمال شرق سوریه را با عبور از گذرگاه «الولید» وارد خاک عراق کردند تا به مصرف نیروهای آمریکایی برسد.

قاچاق نفت سوریه و استفاده از آن برای نیروهای نظامی خود از سوی آمریکا در حالی است که دولت و مردم سوریه از کمبود سوخت در مضیقه به سر می‌برند و کامیون‌ها گاهی ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری می‌مانند.

دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق و جنوب شرق این کشور را اشغالگری می‌داند. عمده حضور آمریکایی‌ها در سوریه در اطراف چاههای نفتی این کشور است.