به گزارش پارس به نقل از ایرنا، براساس اعلام منابع رسمی درمناطق کردنشین سوریه، گروه تروریستی وتکفیری داعش همزمان با فرارسیدن فصل برداشت گندم و جو با حضور نیروهای نظامی خود در مزارع کشاورزان، اقدام به گرفتن اجباری سامان سالیانه کشاورزان به نام زکات کرده است.

یک مقام مسئول در شهر قامشلو سوریه، با اعلام این مطلب افزود : داعش در مناطقی که حضور دارد، اخیرا نیروهای خود را به مزارع کشاورزان گسیل کرده و اقدام به بردن محصولات کشاورزان به نام زکات می کنند.

محمد احمد از مسوولان شهر قامشلو، یکی از شهرهای کردنشین سوریه، اظهار داشت: کسانی که از دادن محصولات به داعش خودداری کنند، کشته می شوند.

محمد احمد گفت: گروه تروریستی، اکنون چند روزی است که کامیون های خود را روانه مناطق کشاورزی کرده تا محصول سالیانه کشاورزان را به نفع خود مصادره کند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش نیز با انتشار تصاویری از گرفتن زکات از کشاورزان مناطق تحت کنترل خود در سوریه خبر داده وآنان را تهدید کرده است که در صورت تمرد از قانون داعش باید در انتظار مرگ باشند.

یکی از راه های تامین منابع مالی داعش مصادره محصولات مردم به بهانه زکات می باشد.

با اینکه داعش با بستن مالیات و گرفتن باج تحت عنوان زکات ، بخشی از نیاز مالی خود را تامین می کند، اما به گفته ناظران و منابع موثق، مهمترین منبع تامین مالی داعش برخی دولت های منطقه هستند که از سالها قبل، تحت عنوان کمک های مالی به این گروه با هدف براندازی دولت سوریه اقدام کرده اند.

البته ازیک سال گذشته به این سو فروش نفت ازمناطق تحت اشغال این گروه در عراق وسوریه نیز به یکی از مهمترین منابع تامین مالی داعش تبدیل شده است.