میانجی‌گران مصری «نقشه راهی» برای پایان دادن به بحران محاصره غزه و محدودیت‌‌های اعمال شده در گذرگاه‌های غزه ارائه کردند.

روزنامه «القدس العربی» نوشت که رهبران حماس روز سه‌شنبه(دیروز) در نشستی با گروه‌های فلسطینی پیشنهادات ارائه شده توسط «تور وینسلاند» فرستاده سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا را بررسی کرده و حماس تأکید کرد که مواضع وینسلاند در تعامل با پرونده‌های غزه همان موضع اسرائیل است و موضع بین‌المللی برای اجرای قانون ندارد.

در این نشست گزینه‌های گروه‌های مقاومت در دوره آینده در صورت عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از توافقات مربوط به آتش‌بس از جمله مرتبط کردن بازسازی غزه به آزادسازی نظامیان اسیر اسرائیلی در نزد مقاومت، بررسی شد.

به نوشته القدس العربی، در این نشست نقشه راه ارائه شده توسط میانجی‌گران مصری مورد بررسی قرار گرفت و در این نقشه راه به خواسته اسرائیل برای مرتبط کردن آتش‌بس و بازسازی نوار غزه به پرونده نظامیان اسیر در نزد مقاومت، اعتنایی نشده است.

مصر همچنین درخواست مهلت کرده تا گفت‌وگو و تماس با طرف اسرائیلی به منظور سوق دادن آن به سمت اجرای مفاد توافقنامه آتش‌بس و ازسرگیری فعالیت گذرگاه‌های غزه را آغاز کند به ویژه اینکه کابینه رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» تازه روی کار آمده است.

«ماهر مزهر» از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت که گروه‌های مقاومت فلسطین با اعطای مهلت به میانجی‌گران مصری موافقت کرده‌اند و طرح مصر بازسازی نوار غزه و رفع محاصره را شامل می‌شود.

وی افزود که گروه‌های فلسطینی منتظر نتایج امور خواهند ماند و همه این گروه‌ها بر مخالفت با استمرار وضعیت کنونی غزه، تداوم سیاست‌های اشغالگری و مرتبط کردن پرونده بازسازی نوار غزه و رفع محاصره غزه با تبادل اسرا، تأکید دارند.