به گزارش پارس نیوز، 

«عبدالطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای در خصوص گفتگو‌های قاهره، این مذاکرات را نه با هدف پذیرش معامله قرن بلکه با هدف دفاع از حقوق فلسطین دانست.

به نوشته خبرگزاری معا، «عبدالطیف القانوع» در این بیانیه آورده است: گفتگو‌هایی که در قاهره در جریان است، ابعاد سیاسی ندارد و ما در برابر یک معامله‌ی سیاسی نیستیم و این گفتگو‌ها جزئی از توافق بین‌المللی در جهت کوتاه آمدن از خاک [فلسطین]و به رسمیت شناختن اشغالگر و نابودی پروژه‌ی ملی نیست.

به گفته‌ی وی، این گفتگو‌ها با هدف رفع محاصره غزه و مقابله با معامله قرن و پاسداشت حقوق ملی است.

سخنگوی حماس در ادامه این بیانیه، گام‌های این جنبش را در جهت تثبیت آتش‌بس ۲۰۱۴ و رفع محاصره از غزه از طریق اجماع ملی و مقاومت فلسطینی دانست و از جنبش فتح نیز خواست تا از شناسایی رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کرده و هماهنگی امنیتی با این رژیم را متوقف کند و محاصره غزه را پایان دهد و در راستای مصالحه ملی قدم بر دارد.

گروه‌های فلسطینی پیش از عید قربان با سفر به مصر چندین جلسه با مقامات اطلاعاتی این کشور درباره آشتی ملی و آتش‌بس داشتند و قرار بود گفتگو‌ها پس از این عید ادامه پیدا کند.

در همین راستا یک هیأت از فتح روز یکشنبه گذشته وارد مصر شد تا با برخی از اعضای سازمان اطلاعات این کشور دیدار کند.

گفته می‌شود حماس و رژیم صهیونیستی برای توافق آتش بس در نوار غزه به توافقاتی ابتدایی رسیده‌اند، اما تشکیلات خودگردان بشدت با این توافق مخالف است.