به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری سما، شیخ رائد صلاح طی اظهاراتی در کنفرانس همبستگی با اردوگاه یرموک گفت که هدف عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از ادامه محاصره غزه، شکستن مقاومت فلسطین است تا به موافقتی برای راه حلی جهت بستن پرونده فلسطین دست یابد.

وی افزود که این اقدامات السیسی بهای باقی ماندن وی به عنوان رئیس جمهور دیکتاتور مصر است تا به این ترتیب رضایت آمریکا و اسرائیل را جلب نماید.

بازداشت 13 فلسطینی در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه بازداشت فلسطینیان، شب گذشته و بامداد امروز دوشنبه 13 جوان فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست پس از بازداشت این افراد آنها را به مراکز بازجویی انتقال دادند.

حماس خواستار پاینبدی دولت وفاق ملی به توافقات صورت گرفته شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از دولت وفاق ملی خواست به تفاهمات اخیر در خصوص مساله گذرگاه ها و کارمندان غزه پایبند باشد.

سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی از دولت وفاق ملی خواست سیاست های گزینشی در خصوص اجرای توافقات صورت گرفته را کنار گذشته و میان کارمندان غزه و کرانه باختری اختلاف قائل نشود.

این در حالی است که 11 وزیر فلسطینی ظهر دیروز یکشنبه پس از تصمیم دفتر نخست وزیری دولت وفاق ملی مبنی بر یک هفته کار در رام الله و یک هفته در نوار غزه، از طریق گذرگاه بیت حانون "ایرز" وارد این باریکه شدند.

از سوی دیگر، سخنگوی دولت توافق ملی نیز خاطر نشان کرد که سفر هیات دولت به نوار غزه در راستای شکستن رکود سیاسی ایجاد شده و ایجاد راه حل هایی برای خروج از بحران های کنونی در این باریکه صورت می گیرد.

ایهاب بسیسو در کنفرانسی مطبوعاتی پس از ورود وزرای دولت وفاق ملی به غزه تصریح کرد که هدف از این سفر، یافتن راه حل هایی برای بحران ها و مشکلات موجود و در راس آن ها ایجاد راهکاری عملی برای ادغام تمامی کارمندان طبق قانون فلسطین است.

تیراندازی قایق های جنگی مصر به سمت ماهیگیران فلسطینی

برخی منابع مطبوعاتی گفتند که قایق های جنگی مصر به سمت سه قایق ماهیگیری فلسطینیان در آبهای شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، قایق های جنگی مصر به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینیان که به مرزهای دریایی بین نوار غزه و مصر نزدیک شده بودند، تیراندازی کردند که البته آسیبی به کسی نرسید.

حماس: نتانیاهو دست از فریب خانواده های نظامیان اسیر اسرائیلی بردارد

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خطاب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت:« درباره نظامیانت خوب تحقیق کن و از فریب خانواده های نظامیان اسیر ارتش صهیونیستی دست بردار!».

یک مسئول جنبش حماس امروز دوشنبه خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نتانیاهو باید درباره نظامیانش خوب تحقیق کند و از فریب خانواده های نظامیان اسیر این رژیم دست بردارد.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در جریان جنگ 51 روزه غزه در تابستان گذشته 2 نظامی صهیونیستی به نام های "شائول آرون" و "هدار گولدن" را به اسارت گرفت، اما رژیم صهیونیستی با هدف کاستن از بار روانی این مساله و فرار از زیر بار مسئولیت اسارت این نظامیان در برابر خانواده هایشان ادعا می کند که آنها در میدان جنگ کشته شده اند. اما چند روز قبل خانواده شائول آرون به این دروغ پردازی های تل آویو پایان داد و اعلام کرد که فرزند آنها زنده است و در زمان جنگ غزه به اسارت گرفته شده است. 

تیراندازی صهیونیست ها به سمت کشاورزان فلسطینی در شرق خان یونس

نیروهای اشغالگر اسرائیل مستقر در مرزهای شرقی شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه امروز دوشنبه به سمت کشاورزان فلسطینی در شرق حی الفخاری تیراندازی کردند.
شاهدان عینی در این منطقه گفتند که نیروهای اشغالگر مستقر در داخل برج های نظامی در شرق خان یونس به سمت کشاورزان فلسطینی تیراندازی کردند که البته آسیبی به کسی نرسید.

نیروهای اشغالگر در تلاش برای تحمیل یک منطقه حایل به مساحت 300 متر در مناطق مرزی واقع در شرق و شمال نوار غزه همواره به سمت کشاورزان فلسطینی تیراندازی می کنند.