« تیموتی لیندرکینگ » فرستاده آمریکا در امور یمن امروز پنج‌شنبه با «محمد آل جابر» سفیر عربستان سغودی در یمن دیدار و درباره تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس در یمن گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش کرد که در این دیدار اوضاع انسانی، تلاش‌ها و تحرکات بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس، رفع درد و رنج ملت یمن و تحقق صلح، امنیت و ثبات در یمن بررسی شد.

لیندرکینگ روز چهارشنبه (دیروز) برای دیدار با مسئولان یمنی و سعودی وارد ریاض شده است و پیش از دیدار با سفیر عربستان سعودی در یمن با «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» دیدار کرد و عبدالملک، لیندرکینگ را در جریان تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری صلح در یمن قرار داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.