« اسماعیل رضوان » یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین « حماس »، اعلام کرد که مسئولیت کامل تنش‌زایی‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین متوجه خود این رژیم است.

«اسماعیل رضوان» در مصاحبه با شبکه «المسیره» گفت: ما تداوم تنش‌زایی‌های صهیونیستی علیه ملت خود در قدس، محله شیخ جراح،‌ حی سلوان و بطن الهوی را بسیار خطرناک می‌دانیم.

این عضو ارشد حماس افزود: ما مسئولیت کامل تبعات این اقدامات و جنایات رژیم اشغالگر را متوجه خود آن می‌دانیم. تعرض به مسجدالاقصی، تجاوز به تمام خطوط قرمز است و مقاومت قطعا به هرگونه تجاوز علیه آن پاسخ خواهد داد.

وی تأکید کرد: تجاوز به مسجدالاقصی، با پاسخ مقاومت در همه جنبه‌ها مواجه خواهد شد و همه گزینه‌ها موجود است. اجازه نخواهیم داد تا قواعد درگیری که نبرد «شمشیر قدس» آن را تثبیت کرده، تغییر کند؛ ظاهرا دشمن از این نبرد درس نگرفته است.

اسماعیل رضوان گفت: رهبران مقاومت در غزه، لبنان و محور مقاومت تأکید کرده‌اند که تعرض به مسجدالاقصی به مفهوم یک جنگ منطقه‌ای است و دشمن باید این معادله را درک کند. همه احتمالات در صورت عبور رژیم اشغالگر از خطوط قرمز و تعرض به مسجدالاقصی وجود دارد.

این عضو ارشد حماس در پایان تأکید کرد: تغییر مسیر راهپیمایی «پرچم» و دور شدن آن از مسجدالاقصی و شهرک قدیمی در قدس، نمود بارز تسلیم شدن مقابل اراده مقاومت است.

درحالی‌ که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اهالی قدس در محله شیخ جراح و تعرض شهرک‌نشین‌های صهیونیست به مسجدالاقصی در ماه گذشته با پاسخ محکم مقاومت در نوار غزه و شکل‌گیری انتفاضه جدید در تمام سرزمین‌های فلسطینی  انجامید، اما ظاهرا رژیم اشغالگر از این شکست درس عبرت نگرفته و امروز با برگزاری راهپیمایی نژادپرستانه «پرچم» و تحرکات شهرک‌نشین‌های افراطی، به دنبال آغاز تنش‌زایی‌های جدید است.