به گزارش پارس به نقل از العالم، این محافل بر این باورند که انتفاضه فلسطین در سایه حمایت های مردمی ادامه خواهد داشت و هر روز بر حدت و شدت آن افزوده خواهد شد.

یکی از تحلیلگران نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که نوار غزه همچنان به یک عامل نگران کننده برای اسرائیلی ها مبدل شده است.

آموس هارئیل گفت که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تحرکات جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و اظهارات رهبران آن را رصد می کنند. سران تل آویو به شدت نگران اقدامات حماس در جنگ آتی هستند. 

بر اساس اظهارات وی، گمانه زنی ها و برآوردهای مقامات ارتش و دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی حکایت از آن دارد که حماس در برهه اخیر توانسته است بخشی از تونل های خود مرمت سازد و بخشی دیگر را توسعه بخشد، این تونل ها تا عمیق سرزمین های اشغالی 1948 امتداد یافته است. 

وی خاطرنشان ساخت که نظامیان اسرائیلی شبانه روز در تلاش هستند تا محل دقیق تونل های گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس را شناسایی و آنها را تخریب کنند.

وی تصریح کرد که دولت اسرائیل هنوز بودجه خاصی برای حمایت و حراست از دیوار مرزی تعیین نکرده است.

مقامات نظامی و امنیتی و سیاسی رژیم اشغالگر قدس به افزایش و ارتقای سطح توانمندی جنبش مقاومت اسلامی حماس پی برده اند، آنان بر این باورند که در درگیری ها و رویایی های آتی نمی توانند در مقابل نیروهای حماس مقاومت کنند. 

وی به اظهارات اخیر دو تن از اعضای کنست اسرائیل اشاره کرد که گفته بودند رویارویی آتی با حماس در نوار غزه امری دشوار خواهد بود.

از سوی دیگر، یک تحلیلگر نظامی اسرائیلی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل را به اتخاذ سیاست های ناکارآمد متهم کرد. 

یش عتید افزود که تداوم وضعیت کنونی نوار غزه موجب پیچیده شدن اوضاع این منطقه جنگ و بحران زده می شود.

وی خاطرنشان ساخت که فرماندهی ارتش اسرائیل بر این باور است که عملیات های انفرادی جوانان انتفاضه قدس اعم از زیرگیری با خودرو و حمله با سلاح سرد ادامه خواهد داشت.   

گفتنی است که مقامات عالی رتبه ارتش اسرائیل؛ به ویژه سرویس های اطلاعات داخلی اسرائیل "شاباک" بر این باور است که انتفاضه قدس هرگز متوقف نخواهد شد.