برخی رسانه‌ها از موج جدید حملات سایبری به شرکت‌های زنجیره تأمین واقع در فلسطین اشغالی خبر داده‌اند.وبگاه «مارکر» و پایگاه صهیونیستی «جی‌.ان.‌اس» گزارش داده‌اند موج جدید حملات، چندین شرکت از جمله شرکت لجستیکی «وریتاس» و «Match Retail» را هدف قرار داده‌اند.

پایگاه «مارکر» گزارش داده از این دو شرکت اطلاعات زیادی به سرقت رفته؛ از شرکت Match نزدیک به ۱۱۰ گیگابایت و از وریتاس ۹ گیگابایت اطلاعات در اختیار هکرها قرار گرفته است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند عامل این حملات گروهی جدید است که خودش را «نت‌ورم» معرفی می‌کند. این گروه با ارسال ضرب‌الاجلی به شرکت‌هایی که هدف حملا قرار گرفته‌اند خواستار پرداخت صدها هزار دلار برای جلوگیری از انتشار علنی اطلاعات شرکت‌ها شده‌اند.

با وجود این، کارشناسان مسائل امنیت سایبری می‌گویند بعید است این حملات، رویدادهایی معمول برای باج‌خواهی باشند و هدف آنها تحقیر اسرائیل است. این کارشناسان گفته‌اند عامل اصلی حملات ایران است.

«شای پینسکر»، کارشناس ارشد مسائل امنیت سایبری گفت: «ما معتقدیم عامل این حملات ایرانی‌هایی هستند که خودشان را روسی جا زده‌اند.»

این کارشناس گفته نوع حملات و نحوه رمزبندی اطلاعات به گونه‌ای است که باعث می‌شود کارشناسان معتقد باشند هدف حملات باج‌خواهی نیست.

این حملات سایبری بخشی از اتفاقات گوناگونی هستند که در روزهای گذشته باعث ایجاد التهاب در فلسطین اشغالی شده‌اند.

چند روز پیش، بامداد شنبه منابع خبری از وقوع یک آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات پالایشگاه «بازان» در حیفا خبر دادند.

بامداد پنجشنبه هم منابع محلی در فلسطین اشغالی از به‌صدا درآمدن آژیر‌های هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیسات اتمی دیمونا خبر دادند.

پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع عبری‌ گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند. ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد،‌ گزارش‌های منتشر شده را تایید کرد و ساعاتی بعد به ناموفق عمل کردن پدافند هوایی این رژیم در رهگیری موشک اذعان کرد.