« احمد ابوالغیط » دبیرکل اتحادیه عرب امروز (چهارشنبه) با «تور وینسلند» فرستاده سازمان ملل به منطقه غرب آسیا در دفتر خود در قاهره دیدار کرد.

به نوشته اسپوتنیک، ابوالغیط در این دیدار در خصوص حملات صهیونیست‌ها به اهالی بیت‌المقدس هشدار داد و سخنان جریان راستگرا و تندرو در رژیم صهیونیستی و همچنین مقامات این رژیم را مسئول این وقایع دانست و گفت که مقامات اسرائیل تلاش دارند تا محدودیت‌ها علیه فلسطینیان در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی را افزایش دهند.

یک مقام مسئول در اتحادیه عرب در این باره گفت که در این دیدار دو طرف در خصوص احیای گفت‌و‌گوهای به اصطلاح صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها گفت‌و‌گو کردند و ابوالغیط از تلاش‌های بین‌المللی برای آرام کردن اوضاع در بیت‌المقدس استقبال کرد و گفت که مقامات اسرائیل نباید دست به تحریک دهها هزار نمازگزاری که در ماه رمضان به مسجدالاقصی می‌روند، بزند.

او تأکید کرد که ورود بدون قید و شرط و محدودیت به مسجدالاقصی حق مسلمانان است و گروههای تندروی یهودی در این راستا دست به اقدامات تحریک‌کننده می‌زنند.

در روزهای گذشته صهیونیست‌های افراطی با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی مانع ادای فرایض دینی از سوی آن‌ها شدند و این در حالی بود که مأموران رژیم صهیونیستی نیز از آنان پشتیبانی می‌کردند. این اقدام به درگیری شدید میان مسلمانان و صهیونیست‌ها انجامیده است.