به دنبال دخالت آمریکا در امور داخلی روسیه ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با دنباله روی از سیاست‌های واشنگتن، از چهره غربگرای مخالف دولت روسیه حمایت کرد.

« جوزپ بورل » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه شب به وقت تهران در توییتی نوشت، بکارگیری نامتناسب از زور علیه معترضان در روسیه ابراز تاسف می‌کنم. روسیه باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

به دنبال دخالت مجدد آمریکا در امور داخلی روسیه و حمایت از یک چهره غربگرای مخالف دولت، مسکو یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران، ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه روسیه یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران نسبت به مداخله آمریکا در امور داخلی خود و پیامدهای آن هشدار داد. آمریکا و برخی کشورهای غربی به شدت حامی «آلکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه هستند. روز یکشنبه برخی هواداران ناوالنی به خیابان‌ها آمده و بین نیروهای امنیتی و آن‌ها تقابل صورت گرفت.

«آندره کلیموف» قانونگذار ارشد روسیه نیز در این باره گفته که دست کشورهای خارجی به وضوح پشت تجمعات غیر مجاز اخیر در روسیه مشهود و این اتفاقات با کمک عوامل خارجی در حال رخ دادن است.

ناوالنی ۲۰ اوت ۲۰۲۰ هنگام پرواز  از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت. ناوالنی هفتم سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. روسیه این ادعا  را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.