به گزارش پارس،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره جزییات دور جدید مذاکرات هسته ایران و 1+5 گفت: از آن‌جایی که اتحادیه اروپا سرپرستی گروه 1+5 را بر عهده دارد، این اتحادیه در روزهای آینده زمان و جزییات بیشتر درباره مذاکرات را اعلام می‌کند.
 
جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اعلام هجدهم ژانویه به عنوان زمان از سرگیری مذاکرات ایران و 1+5، گفت: دور جدید مذاکرات هسته‌ای در سطح مدیران کل سیاسی ایران و 1+5 برگزار می‌شود. از آنجایی که اتحادیه اروپا سرپرستی گروه 1+5 را بر عهده دارد این اتحادیه در روزهای آینده زمان و جزییات بیش‌تر درباره مذاکرات را اعلام می‌کند.
 
سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران روز گذشته به ایسنا گفت: مذاکره با 1+5، 28 دی‌ماه در ژنو برگزار می‌شود و قبل از آن مذاکرات دو جانبه با هیأت‌های آمریکا و روسیه برگزار خواهد شد.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از دیدارهای دوجانبه هیأت مذاکره کننده ایران با هیأت‌های مذاکره کننده آمریکا و روسیه خبر داد.
 
پیش از این اعلام شده بود که دور تازه مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان از 25 دی‌ماه در ژنو آغاز می‌شود در عین حال برخی اخبار از احتمال حضور وزیر خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز کاترین اشتون، نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای خبر می‌دهند. با این حال حضور رییسان هیأت‌های دو طرف منوط به پیشرفت مذاکرات ارزیابی شده است.