آناتولی در خبری فوری از امضای توافقنامه تجاری میان ترکیه و انگلیس خبر داده و عنوان داشت که این توافقنامه از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱ آغاز می شود.  

آنانولی اشاره ای به جزئیات این توافقنامه نکرده اما اسپوتنیک در خبری فوری اعلام کرده که انگلیس و ترکیه به یک توافق آزاد تجاری دست یافته اند. 

نظر به آنکه از سال ۲۰۲۱ مناسبات انگلیس با کشورهای اروپایی به خاطر خروج از اتحادیه اروپا وارد مرحله جدید می شود، انگلیس در پی آن است تا با عقد قراردادهای تجاری با کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند مناسبات تجاری جدیدی را برای خود مهیا کند.  

البته انگلیس و اتحادیه اروپا به تازگی به توافق در خصوص مناسبات تجاری خود در دوران پسا برگزیت رسیده اند.  

در همین رابطه سباستین فیشر سخنگوی ریاست اتحادیه اروپا با انتشار پیامی اعلام کرد که ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، به اتفاق آرا با «درخواست موقت» توافق تجاری با بریتانیا موافقت کرده‌اند تا امکان اجرایی شدن آن از یکم ژانویه ۲۰۲۱ فراهم شود.

پس از نزدیک به یک سال کشمکش، انگلیس و اتحادیه اروپا سرانجام روز ۲۴ دسامبر (۴ دی) به توافقی تاریخی درباره مقررات حاکم بر روابط بین خود پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه، موسوم به برگزیت، دست یافتند.

از آن‌جا که مهلت دوره انتقالی برای دستیابی به توافق تجاری بین دو طرف تا ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) امسال تعیین شده بود، فرصت بسیار اندکی برای تصویب کامل توافق باقی ماند.