ریاست پارلمان شرق لیبی ، 35 نفر از اعضای این نهاد را به تلاش برای «تجزیه کشور، هرج‌ومرج و فتنه‌افروزی» متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری «العین»، ریاست پارلمان لیبی تأکید کرد که این 35 نفر، در جلسات پارلمان حاضر نمی‌شوند و باید عضویت آنان را لغو کرد.

در مصوبه پارلمان شرق لیبی، از هیأت دولت، دادستانی و سازمان نظارت خواسته است که این مصوبه را اجرایی کرده و اقدامات مقتضی را انجام دهند.

اخیرا نشستی بین نمایندگان پارلمان‌های طبرق و طرابلس در شهر «طنجه» مغرب برگزار شد که ۷۵ نماینده از دو پارلمان مستقر در لیبی در آن حضور داشتند.

در این جلسه، مکانیزم نحوه ادغام دو پارلمان لیبی بررسی شد. با دعوت رسمی پارلمان مغرب، اعضای پارلمان لیبی این جلسه را برگزار کردند تا بتوانند بر سر تشکیل یک پارلمان واحد به توافق برسند، ولی نتیجه‌ای در پی نداشت.

لیبی بعد از سرنگونی دولت معمّر القذافی توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱، تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق صخیرات مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال حفتر این دولت را به رسمیت نشناخت.

دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت ترکیه، ایتالیا و قطر بوده و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. با این حال دولت مصر، امارات، عربستان سعودی این دولت را به رسمیت نمی‌شناسند و از دولت موازی (دولت طبرق») و ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ مصر همچنین در مقطع اخیر سطح آمادگی‌های نظامی خود را برای مداخله نظامی در لیبی به منظور حمایت از نیروهای ژنرال حفتر بالا برده بود.