« نیکلای ملادینوف » دیپلمات بلغارستانی روز سه‌شنبه به « آنتونیو گوترش » دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که قادر نیست تا سال آینده به عنوان نماینده سازمان ملل در امور لیبی به ایفای نقش بپردازد.

ملادینوف علت این تصمیم خود را دلایل شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.

ملادینوف از سال 2015 تا کنون به عنوان نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه فعالیت داشته و نقش میانجی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را ایفا می‌کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته با پیشنهاد گوترش برای تعیین ملادینوف به عنوان نماینده سازمان ملل در امور لیبی و همچنین انتصاب «تُر ونسلند» برای جایگزینی ملادینوف به عنوان نماینده خاورمیانه موافقت کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل گفت: «ملادینوف روز دوشنبه به گوترش گفت زمانی که نقش وی در پست کنونی در تاریخ 31 دسامبر به پایان برسد، از سازمان ملل استعفا خواهد داد و به دلایل شخصی و خانوادگی قادر نخواهد بود تا به عنوان نماینده ویژه در امور لیبی به فعالیت بپردازد.»

بر اساس اعلام دوجاریک، «استفانی ویلیامز» که در حال حاضر به عنوان نماینده موقت سازمان ملل در امور لیبی فعالیت می کند به نقش خود ادامه خواهد داد.

ملادینوف قرار بود جایگزین «غسان سلامه» شود که در ماه مارس گذشته به دلیل استرس از سمت خود به عنوان نماینده سازمان ملل در امور لیبی استعفا داد.

 ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل هفته پیش با گزینه‌های معرفی شده آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای مناصب نمایندگی ویژه این سازمان در امور لیبی و منطقه غرب آسیا موافقت کردند.

به نوشته رویترز، منابع دیپلماتیک خبر دادند شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد دبیرکل این سازمان برای انتخاب «نیکلای ملادینوف» به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی و «تُر وینسلند» به عنوان نماینده ویژه در امور «صلح خاورمیانه» موافقت کرد.