رئیس جمهور تونس ضمن اعلام مخالفت این کشور با توهین به نبی اکرم(ص) گفت که خداوند حضرت محمد (ص) را برای کامل کردن شرافت‌های اخلاقی و هدایت مردم مبعوث کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «قیس سعید» در بیانیه‌ای به مناسب عید میلاد نبی اکرم(ص)، ارزش‌های والای دین اسلام را برشمرد و گفت: «خداوند متعال در قرآن کریم درباره حضرت رسول اکرم می‌فرماید که (وإنک لعلى خلق عظیم).( در حقیقت تو به نیکو خلقی عظیم آراسته‌ای)»

وی تاکید کرد: «امروز امت اسلامی توسط کسانی که قبلاً هم به آن حمله می‌کردند، مورد هدف قرار گرفته است؛ اما این امت از همه اتهام‌های دروغین  به دور است  و پاسخ‌های آن از سیره عطرانگیز رسول خدا صلی الله علیه و آله الهام گرفته شده است.»

رئیس جمهور تونس گفت: «امت اسلامی نمی‌پذیرد که کسی او را با بدی هدف قرار دهد، زیرا خداوند او را به عنوان پیام آور برای هدایت و کامل کردن شرافت‌های اخلاقی فرستاده است.»

تونس هم طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمع‌ها و تظاهرات‌های متعدد علیه اسلام ستیزی فرانسه بود. شرکت‌کنندگان در این اعتراضات خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده و پرچم فرانسه را آتش زدند.

شماری از سیاستمداران تونسی هم خواستار احضار سفیر فرانسه شدند تا مراتب اعتراض دولت تونس نسبت به اظهارات ماکرون در توهین به دین اسلام را به اطلاع وی برساند.

شیخ مسجد جامع «الزیتونه» تونس نیز خواستار تحریم کالاها و شرکت های فرانسوی تا زمان عذرخواهی رسمی پاریس نسبت به تکرار توهین‌ها به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان آن شدند.