دانمارک از کشورهای سابقه‌دار در اقدامات ضد اسلامی، چهارشنبه‌شب، از مقامات فرانسه که اخیرا به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)  اهانت کردند، حمایت کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، «جپه کوفود» وزیر خارجه دانمارک در مصاحبه با یکی ازرسانه‌های این کشور با استفاده از عباراتی چون آزادی بیان و دموکراسی گفت: «دانمارک با فرانسه ابراز همبستگی می‌کند».

وزیر خارجه دانمارک از سخنان اخیر « رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور فرانسه علیه « امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه انتقاد کرد و آن را سئوال‌برانگیز خواند.

در پی اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به انتشار کاریکاتوری توهین آمیز از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، آنکارا به پاریس هشدار داد که اقدامات حقوقی و دیپلماتیکی متناسبی در پیش خواهد گرفت.

وزیر خارجه دانمارک در حالی از فرانسه حمایت کرده که در سال ۲۰۰۵ یکی از شبکه‌های تلویزیونی دانمارک با پخش فیلم ضد اسلامی به جامعه مسلمانان اهانت کرد. چندی قبل نیز یک گروه راست افراطی در دانمارک به کتاب مقدس مسلمانان جهان اهانت کرد.

اقدام اخیر ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه و یکی از نشریات این کشور با اعتراض گسترده مسلمانان جهان دراقصی نقاط جهان از جمله سومالی، کرانه باختری، بنگلادش، ایران ،عراق و ترکیه مواجه شد.