صد‌ها تظاهرکننده شامگاه شنبه در برابر مقر سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی برای محکوم کردن سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره کاریکاتور‌های حضرت محمد (ص) تظاهرات کردند.

همچنین تظاهرکنندگان خشمگین در نوار غزه عکس‌های رئیس جمهور فرانسه را آتش زدند. یک تیم خبرنگاران خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تظاهر کنندگان -که چهره برخی از آن‌ها با ماسک بهداشتی پوشیده بود- در حالی که شعار نوشته‌هایی به زبان عربی در دفاع از حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام به همراه داشتند، بعد از نماز مغرب در یافا، شهری در کنار تل آویو که اکثریت جمعیت آن را عرب‌ها تشکیل می‌دهند، به تجمعی اعتراضی دست زدند.

امین بخاری، یکی از تظاهرکنندگان در حالی که رئیس جمهور فرانسه را به حمایت از ”راست گرایان افراطی“ متهم می‌کرد، گفت پیامبر ”مقدس‌ترین شخصیت اسلام است و کسی که به او توهین کند، به همه یک امت توهین کرده است“.

بعد از سخنان تحریک آمیز امانوئل مکرون که وعده داده بود ”از (انتشار) کاریکاتور‌های حضرت محمد (ص) امتناع“ نخواهد شد، درخواست‌ها برای تحریم محصولات فرانسوی روز شنبه به طور مکرر در بسیاری از کشور‌ها یا سرزمین‌های خاورمیانه تکرار شد.

رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه این سخنان را برای ادای احترام به ساموئل پاتی اعلام کرده بود که بعد از نشان دادن کاریکاتور‌های حضرت محمد (ص) به شاگردان خود در کلاس درس، یک افراطی سر وی را از تنش جدا کرد.