ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای انجام عملیات گسترده‌تر در مرکز یمن آماده می‌شوند.

سرلشکر «عبداللطیف المهدی» رئیس عملیات مشترک دو منطقه چهارم و هفتم نظامی یمن(مناطق مرکزی یمن)، امروز در یک نشست نظامی اضطراری با فرماندهان یگان‌های رزمی این دو منطقه دستور بالا رفتن سطح آماده‌باش رزمی نیروها را صادر کرد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیش از ۷۰ روز است که عملیات در اطراف شهر راهبردی «مأرب» را آغاز کرده و در برخی مناطق به نزدیکی شهر رسیده‌اند. تسلط بر این شهر به عنوان مرکز اصلی حزب «الاصلاح» یمن و اصلی‌ترین نیروی حامی ائتلاف سعودی ، می‌تواند روند جنگ را تغییر دهد.

پایگاه خبری المسیره به نقل از عبداللطیف المهدی فرمانده نظامی یمن آورده است: «یمن از حالت دفاعی کاملا خارج شده است. ما در حال حاضر در چارچوب نبرد آزادسازی و استقلال، درصدد اجرای راهبرد هجومی هستیم.»

سرلشکر المهدی با بیان اینکه یمن، امروز در مرحله پیروزی‌های بزرگ قرار دارد، گفت: «ما عزم خود را برای ورود به میدان نبرد تا آزادسازی کامل خاک کشورمان جزم کرده‌ایم.»

او افزود: «نیروهای ما در جبهه‌های مناطق مرکزی یمن، ابتکار عمل را در دست دارند و آماده انجام عملیات‌هایی گسترده‌تر هستند.»

فرمانده یمنی گفت: «منظور ما از آمادگی نیروهایمان این نیست که فقط مراقب دستاوردهای میدانی باشیم که تاکنون حاصل کرده‌ایم، بلکه در شرف انجام یک عملیات جدید گسترده‌تر و بزرگ‌تر هستیم.»

المهدی در پایان از عموم ملت یمن به دلیل حمایت و پشتیبانی آنها از مقاومت در برابر تجاوز ائتلاف سعودی با اعزام فرزندانشان به جبهه‌های نبرد یا مقاومت در شرایط جنگی قدردانی کرد.