بررسی‌های تازه وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی نشان داد که ۹۰ درصد کاربران عرب زبان منطقه مخلف عادی سازی روابط کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیوتیستی هستند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»  این تحقیقات از اواسط آگوست (شهریور) تا سپتامبر(مهر) ۲۰۲۰ و طی طرحی از سوی «اوریت فرکاش هاکوهن» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی انجام شد و نگرش منفی اعراب منطقه به رژیم اسرائیل را بویژه نزد کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان داد.

یافته‌های وزارت امور هبردی رژیم صهیونیستی نشان داد که حدود ۹۰ درصد مباحث صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی در زمینه توافق بین امارات با تل آویو «منفی» بوده  و ۴۵ درصد پست‌ها این توافق را «خیانت» برشمردند.

در این بررسی مشخص شد که  اصلی ترین مخالفان با عادی سازی حساب‌هایی در ارتباط با حزب الله، حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در کنار مجموعه‌ای از سازمان‌های غیردولتی فلسطینی هستند که علیه رژیم اسرائیل فعالیت دارند.

چندی قبل  روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی از نقش محوری عربستان سعودی در توافق سازش  ابوظبی و منامه با تل‌آویو پرده برداشت. این روزنامه صهیونیستی فاش کرد که برقراری روابط دو کشور عربی امارات و بحرین با تل‌آویو با «رایزنی‌های تنگاتنگ» و «موافقت» عربستان سعودی صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده که خانواده سعودی در سکوت از نزدیکی طرف‌های یادشده استقبال کرده است؛ با این حال این کشور عجله‌ای برای پیوستن به جمع این امارات و بحرین ندارد.