«حسام عاطف بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی به محتوای دیدار روز گذشته هیأت حماس با مسئولان روسیه در مسکو پرداخت.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، گفت که این دیدار در چارچوب توسعه روابط میان حماس با روسیه به عنوان «یک کشور مهم» صورت گرفت و در شرایطی این سفر انجام شد که تحولات جدیدی در عرصه فلسطین از جمله مسأله معامله قرن و طرح اشغال کرانه باختری و سازش کشورهای عربی با اسرائیل و در مقابل بحث اتحاد گروههای فلسطینی رخ داده است.

بدران همچنین گفت که هیأت حماس در این دیدار در خصوص گفت‌وگوهای صورت گرفته با جنبش فتح و آخرین نتایج رایزنی‌ها با دیگر گروههای فلسطینی با طرف روسی سخن گفت و همچنین تهدیداتی که فلسطین در این مسیر با آن مواجه است، از جمله کارشکنی‌های رژیم اسرائیل و آمریکا و برخی کشورهای منطقه  برای ممانعت از وحدت فلسطینی‌ها را شرح داد.

او تأکید کرد که مسکو علاقه بسیاری به وحدت گروههای فلسطینی دارد و آن‌ها به خوبی می‌دانند که ادامه اختلاف گروههای فلسطینی موجب تضعیف فلسطین خواهد شد و امکان هرگونه موفقیت و پیروزی در عرصه‌های مختلف را کاهش خواهد داد.

این عضو ارشد حماس همچنین از آمادگی روس‌ها برای کمک به وحدت گروههای فلسطینی خبر داد و گفت که آن‌ها برای میزبانی از گروههای فلسطینی جهت برگزاری نشست‌های میان آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

بدران در پایان گفت که موضع روسیه در قبال طرح موسوم به «معامله قرن» به طور کامل با موضع آمریکا متفاوت است و مقامات روسیه بارها گفته‌اند که طرح معامله قرن هیچ کمکی به برآورده شدن خواسته‌های فلسطینیان نمی‌کند.

روز پنجشنبه هفته گذشته، هیأتی از حماس به ریاست «موسی ابومرزوق» وارد مسکو شد و روز جمعه نیز با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در منطقه غرب آسیا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.