به گزارش پارس نیوز، 

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به کشورهای عربی که با معامله موسوم به قرن مخالف هستند، اشاره کرد.

طاهر النونو از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: موضع روسیه در قبال فلسطین مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا و دیکته راهکارهای واشنگتن بر ملت فلسطین که با توافقات بین المللی همخوانی ندارد، است.

وی افزود: موضع روسیه با تکیه بر موضع بین المللی است و بر حل موضوع فلسطین بر اساس اصل تشکیل دو کشور است.

النونو درباره سفر هیاتی از حماس به روسیه گفت: توسعه نقش روسیه محور رایزنی میان وزارت خارجه روسیه و حماس بود تا آمریکا بر عرصه فلسطین هیمنه پیدا نکند. در این رایزنی ها همچنین اتمام پرونده آشتی ملی میان گروههای فلسطینی، بحران غزه و تظاهرات بازگشت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. دیدار میان وزارت خارجه روسیه و حماس مشورتی بود اما دیدگاهها به یکدیگر نزدیک بود از جمله دیدگاه مربوط به غیرمشروع بودن محاصره غزه و ضرورت پایان دادن به آن، حل مشکل فلسطینی ها از داخل و اجرای توافق آشتی.

درباره معامله قرن گفت: اطلاعاتی در این باره درز کرده است که نیاز به اطمینان از صحت آنها وجود دارد از جمله آنها از بین رفتن حق بازگشت و حق فلسطینی ها درباره قدس و نیز جدایی کرانه باختری از غزه و نابودی موضوع آوارگان.

النونو به کشورهای عربی که مخالف معامله موسوم به قرن هستند نیز اشاره کرد و افزود: مصر و اردن مخالف معامله قرن هستند و این مواضعی مثبت در قبال فلسطین است. اما مطلوب این است که این تلاش ها در راستای تلاش عربی فلسطین مشترک برای از بین بردن تلاش های آمریکا باشد.