به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رامی الحمدالله را به عنوان نخست وزیر دولت موقت تعیین کرد.

همچنین الحمدالله در سخنانی اعلام کرد که بر برنامه های تشکیلات خودگردان فلسطین در مراحل آتی پایبند است و برای اجرای سیاست های عباس تلاش می کند.

وی از اعتماد محمود عباس به وی برای مامور کردنش جهت انجام چنین مسوولیت مهمی در این مرحله حساس تقدیر کرد.

الحمدالله خاطرنشان کرد که تمام تلاش ها خود را در جهت خدمت به مساله فلسطین و حمایت از پایداری مردم فلسطین که به دنبال آزادی، استقلال و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس هستند، به کار خواهد گرفت.

محمود عباس نیز تصریح کرد که به توافقنامه های امضا شده در قاهره و دوحه پایبند است و اصرار دارد که مطابق با جدول زمانی توافق شده در قاهره آن را تکمیل کند.

همچنین خبرگزاری فلسطینی معا اعلام کرد که محمد مصطفی و زیاد ابو عامر به عنوان دو معاون الحمدالله در دولت جدید فلسطین انتخاب شدند.

همچنین منابع فلسطینی به خبرگزاری معا اعلام کردند که قرار است در برخی از وزارتخانه ها از جمله وزارت امور اجتماعی، وزارت دارایی و وزارت آموزش تغییراتی ایجاد شود اما بقیه وزارتخانه ها به همان وضعیت بدون تغییر به کار خود ادامه خواهند داد.

عزام الاحمد، رئیس فراکسیون فتح در شورای قانونگذاری فلسطین اعلام کرد که ماموریت الحمدالله برای تشکیل دولت موقت پس از شکست تلاش ها برای تشکیل دولت توافق ملی بود.

خبرنگار شبکه خبری روسیه الیوم نیز اعلام کرد که به نظر می رسد که این دولت انتقالی فلسطین به مدت سه ماه تا زمان توافق جنبش های فتح و حماس در زمینه تشکیل دولت توافق ملی به کار خود ادامه دهد.

رامی الحمدالله ۵۵ ساله که از ساکنان و متولد کرانه باختری است، رئیس دانشگاه دولتی النجاح است و پیشتر نیز به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی انتخابات در کرانه باختری و نوار غزه فعالیت داشت.

۱۳ آوریل گذشته و در پی انتقادات شدید جنبش فتح از اقدام سلام فیاض نخست وزیر سابق دولت موقت فلسطین درباره قبول استعفای نبیل قسیس، وزیر دارایی دولتش بدون مراجعه به عباس، فیاض ناگزیر به استعفا شد.