«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه توقف برنامه‌های آموزشی ضدنژادپرستی برای آژانس‌های فدرال را تأیید کرد.

ترامپ در حساب توئیتری خود به خبر منتشر شده از سوی پایگاه «بریتبارت» اشاره کرد و نوشت: «ترامپ دستور پاکسازی آژانس‌های فدرال از "نظریه انتقادی نژادی" را صادر کرد».

ترامپ در تأیید این خبر در ادامه نوشت: «این یک مرض است که نباید اجازه داد ادامه پیدا کند. لطفاً هرکجا که نشانه‌ای از آن دیدید گزارش دهید تا سریعاً آن را حذف کنیم».

روزنامه «واشنگتن پست» امروز (شنبه) نوشت، دفتر بودجه و مدیریت کاخ سفید دستور داده است، دوره‌های آموزشی ضدنژادپرستی در آژانس‌های فدرال متوقف شود.

این دفتر اعلام کرده چنین آموزش‌هایی در راستای «پروپاگاندای ضدآمریکایی» و «تفرقه افکنی» و با پول مالیات مردم آمریکا صورت می‌گیرند.

روزنامه «نیویورک‌پست» نیز مدعی شده است که ترامپ روز چهارشنبه با امضای یک سند پنج صفحه‌ای به دولت فدرال این کشور دستور داده روند قطع بودجه شهر نیویورک و سه شهر دیگری که اخیراً صحنه تظاهرات بوده‌اند را آغاز کند.

این دستورات ترامپ در حالی صادر شده است که از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

ترامپ همچنین تهدید کرده مأموران فدرال بیشتری به شهرهای تحت مدیریت دموکرات‌ها که در آن تظاهرات‌های مردمی برپاست، اعزام می‌کند حتی اگر شهرداران این شهرها با این تصمیم مخالفت کنند.