«بیل دو بلازیو» شهردار نیویورک در عین حال گفت که رییس جمهوری آمریکا اهل «لاف‌زنی و گنده‌گویی» است و نباید چندان به اظهارات او اهمیت قایل شد.

ترامپ پس از گسترش اعتراض‌های علیه نژادپرستی در آمریکا، تلاش کرد با صدور فرمانی اجرایی به بهانه حفاظت از بناها و تندیس‌های تاریخی نیروهای فدرال را به شهرهای مختلف بفرستد تا اعتراض‌ها را سرکوب کنند.

اعتراض‌ها به تبعیض نژادی پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی که توسط یک پلیس سفیدپوست خفه شد، بالا گرفته و مردم تلاش می‌کنند یادبودها و مجسمه‌های مربوط به دوران برده‌داری و جنگ داخلی را از سطح شهرهای آمریکا حذف کنند.

اعتراضات مردمی آمریکا در حالی به پنجاه و دومین روز خود می‌رسد که معترضان همچنان از نابرابری نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس ایالت متحده خشمگین هستند. اگرچه بسیاری از آنها همچنان اصرار به اعتراض صلح آمیز دارند اما تاکنون در برخی از شهرها این اعتراضات به خشونت کشیده شده است.

در چند روز گذشته اعتراضات صلح آمیز مردم شهر پورتلند در ایالت اورگان پس از آن به خشونت کشیده شد که دو هفته پیش ماموران فدرال برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی به دستور ترامپ به این شهر اعزام شدند.