۱۲۷ تن از اعضای سابق و فعلی پارلمان انگلیس از جمله حزب محافظه کار روز جمعه طی نامه‌ای از بوریس جانسون نخست وزیر این کشور خواستند در صورتی که اسرائیل طرح‌های خود را برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی پیش ببرد، تحریم‌هایی را علیه این رژیم اعمال کند.

مقامات انگلیسی در این نامه خواسته‌اند تا نخست وزیر انگلیس تاکید کند که ضمیمه کرانه باختری طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است و عواقب سختی از جمله تحریم‌ها را در پی خواهد داشت.

شورای تفاهم اعراب و انگلیس که در تنظیم نامه همکاری کرده است، مداخله مقامات انگلیسی در این موضوع را بی سابقه خواند. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیاستمداران انگلیسی از جمله اعضای سابق کابینه، وزرا و دیپلمات‌های ارشد تقاضای اقدام عملی علیه اسرائیل کرده‌اند.

همچنین در نامه ارسالی به دولت مقامات انگلیسی هشدار دادند که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری ضربه مهلکی به اقدامات صلح و راه حل دو کشوری است. در این نامه تاکید شده است که جامعه جهانی موظف به حفاظت از حقوق فلسطینی‌ها است.

سیاستمداران انگلیسی اسرائیل را به سوء استفاده از گسترش ویروس کرونا برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری متهم کردند.

حزب آبی‌سفید با هدایت بنی گانتس و حزب "لیکود" به رهبری بنیامین نتانیاهو اوایل ماه جاری بر سر تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند.

یکی از بندهای توافق در خصوص الحاق دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است.

پس از گنجاندن موضوع الحاق کرانه باختری در توافق بین لیکود و آبی‌سفید، اتحادیه اروپا، برخی گروه‌های یهودی و فلسطینی‌ها به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.  

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ با اعراب در سال ۱۹۶۷ کرانه باختری، قدس و بلندی‌های جولان سوریه را اشغال کرد.

این رژیم از سال ۱۹۴۸ ضمن اعلام موجودیت اقدام به اشغال کشور مستقل فلسطین تحت حمایت های برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس کرد و در ۷۲ سال گذشته ضمن ادامه این اشغالگری ها و جنایت علیه مردم این کشور به درخواست های بین المللی برای توقف این اقدامات غیرقانونی خود بی توجه است.