به گزارش پارس به نقل از ایرنا، خبرگزاری ˈرویترزˈنوشت؛ ˈمحمد مصطفیˈ گفت به محض برقراری آتش بس باید به مشکل اسکان مجدد افرادی که خانه هایشان را در این حملات از دست داده اند رسیدگی شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهای ما بالغ بر 400 هزار نفر آواره شده اند.

به گزارش رویترز، ویرانی های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه که وارد چهارمین هفته شده است، به مراتب از خسارت های جنگ این رژیم در سال 2009 بیشتر است. در اردوگاه ها، روستاها و شهرهای این منطقه خیابانی را نمی توان یافت که آوار ناشی از حملات اسراییل در آن دیده نشود.

مصطفی با بیان این که کمیته ای در تشکیلات خودگردان روند ارزیابی خسارت ها را آغاز کرده است افزود: دست کم یکصد هزار باب منزل مسکونی باید ساخته شود و رقم 6 میلیارد دلار صرفا برآوردی اولیه است.

بر اساس گزارش رویترز، زیرساخت های این منطقه هم نیاز به بازسازی دارد. هشتاد درصد از جمعیت غزه صرفا چهار ساعت در روز برق دارند، زیرا تنها نیروگاه آن در اثر اصابت دو فروند راکت رژیم صهیونیستی از کار افتاده است.

بر پایه اعلام موسسه خیریه ˈآکسفامˈ انگلیس، در نتیجه خسارت های وارده به زیرساخت های آب و فاضلاب غزه، دو سوم ساکنان این منطقه با مشکل مواجه هستند.

گروه های حامی حقوق بشر می گویند دست کم 520 هزار نفر در اثر حملات رژیم صهیونیستی آواره شده اند که بسیاری از آن ها به مدارس تحت کنترل سازمان ملل پناه برده و برخی دیگر به خانه خویشاوندانشان نقل مکان کرده و یا در خیابان ها به سر می برند.

رژیم صهیونیستی از حمله به مدارس سازمان ملل که اکنون به پناهگاه آوارگان غزه تبدیل شده است نیز ابایی ندارد و طی چند هفته اخیر بارها آن ها را هدف قرار داده است.

این رژیم از 28 روز قبل تا کنون منطقه غزه را از زمین، هوا و دریا آماج حملات بی رحمانه خود قرار داده و بیش از یک هزار و 800 نفر را به شهادت رسانده است.