به گزارش پارس نیوز؛ علی‌رغم اینکه هر روز آمار رسمی از افزایش تعداد نظامیان تروریست آمریکایی آسیب‌دیده در انتقام موشکی ایران منتشر می‌شود اما «مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده بازهم به دفاع از اظهارات رئیس‌جمهور این کشور در کوچک‌نمایی این صدمات پرداخت.

اسپر شامگاه پنجشنبه طی نشست خبری در پنتاگون با دفاع از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود آسیب نظامیان در پایگاه «عین‌الاسد» چندان جدی نبوده و فقط سردرد گرفتند، مدعی شد ترامپ به شدت نگران آنهاست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با بیان اینکه به نظامیان آمریکایی آسیب‌دیده در پایگاه عین‌الاسد اهمیت می‌دهد، اظهار داشت: «من با رئیس‌جمهور صحبت کردم، او بسیار نگران سلامت و صحت تمام خدمه نظامی ما است، مخصوصا آنهایی که در عملیات‌ها در عراق هستند. او ماهیت این آسیب‌ها را درک می‌کند».

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که هیچ اقدام عامدانه‌ای برای کم کردن ابعاد آسیب‌دیدگی نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد یا مخفی کاری و تعویق انتشار اطلاعات در کار نبوده است.

اسپر در این باره ادعا کرد: «[آسیب‌های مغزی] خود را در طول زمان نشان می‌دهند... هنوز باور دارم صبح آن روز، هیچ مصدومی گزارش نشده بود».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ هجدهم دی ماه در پاسخ به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکایی‌ها به حومه فرودگاه بغداد، عملیاتی موشکی را علیه پایگاه نظامی ایالات متحده در عین‌الاسد واقع در استان الانبار عراق انجام داد.

در این عملیات، ۱۳ فروند موشک بالستیک از نوع موشک‌های فاتح-۳۱۳ و قیام به پایگاه «عین‌الاسد» تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی و دیگر پایگاه آنها در اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شلیک شد به گفته سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، با دقت به اهداف خود اصابت کرده و تجهیزات نظامی مهم آمریکایی‌ها را نابود کرد.

مسئولان آمریکایی از همان ابتدا سیاست مخفی‌کاری و سانسور اطلاعات درباره تبعات حمله به عین‌الاسد را در پیش گرفتند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در لحظات اولیه بعد از انتقام موشکی ایران، تلفن همراه خود را در دست گرفته و در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «جای نگرانی نیست!»

به هر روی، به نظر می‌رسد رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد. آخرین آماری که تاکنون از مجروحین آمریکایی در عین‌الاسد منتشر شده، 64 نفر است.