به گزارش پارس نیوز، 

میزان سرکوب فلسطینی‌ها در دوران نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو که از سال 2009 قدرت را در اختیار دارد، افزایش یافته است. از سال 2009، سه هزار و سیصد و شانزده فلسطینی در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند که هفتصد و هفتاد و پنج تن آنان کودک بودند. سیصد و سی و چهار تن از شهدا نیز زن بودند.

نتانیاهو دو بار دستور حملات گسترده به غزه را داده است. یک بار در سال 2012 در عملیاتی به نام "ستون ابر" چنین دستوری داد که طی آن صد و شصت و هفت فلسطینی به شهادت رسیدند. در سال 2014 نیز در عملیات موسوم به " تیغه محافظتی" دو هزار و صد و چهار فلسطینی شهید شدند. در این عملیات بیش از یازده هزار نفر زخمی شدند. سه هزار و سیصد و بیست و نه خانه تخریب شد و بیش از شصت و پنج هزار تن بی خانمان شدند.

نظامیان اسرائیلی در برابر چشم جهانیان دست به کشتار می زنند. سربازان اسرائیلی بیش از 225 فلسطینی را طی تظاهرات بازگشت در غزه از سی ام ماه مارس سال 2018 به شهادت رسانده اند.

اسرائیلی‌ها تمامی حقوق زندگی فلسطینیان را سلب کرده‌اند. اسرائیل در سال 2018، 133 خانه و آپارتمان متعلق به فلسطینی ها را در شرق قدس به بهانه نداشتن مجوز ویران کرد. این در حالی است که در شش ماهه نخست سال ساخت 1073 واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست‌نشین در شرق قدس و کرانه باختری آغاز شده است.

میزان بازداشت فلسطینیان نیز به شدت افزایش یافته است. نیروهای اشغالگر اسرائیلی از ابتدای سال جاری بیش از هزار و ششصد فلسطینی را در شرق قدس بازداشت کرده اند. هم اکنون بیش از شش هزار فلسطینی در زندان های اسرائیل به سر می برند.