به گزارش پارس نیوز، 

سرنوشت کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل همچنان نامشخص است. یک منبع نزدیک به ائتلاف حاکم از برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد که حزب نخست‌وزیر به سرعت آن را تکذیب کرد.

سخنگوی حزب لیکود روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پایان دادن به کار کابینه از دیدگاه نخست‌وزیر یک اشتباه تاریخی خواهد بود.

پس از آنکه آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل روز چهارشنبه، یک روز پس از توافق آتش‌بس مستقیم میان اسرائیل و جنبش حماس فلسطین و متحدانش در غزه، از سمت خود استعفا داد، کابینه اسرائیل دچار بحران شد.

نتانیاهو روز جمعه با نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از ستون‌های ائتلاف حاکم وارد رایزنی شد. این رایزنی به اولتیماتومی از سوی "خانه یهود" منجر شد مبنی بر اینکه یا بنت وزارت جنگ را به دست می‌آورد یا از ائتلاف خارج خواهد شد.

یک منبع نزدیک به ائتلاف اعلام کرد تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام روز یکشنبه در نشستی با دیگر اعضای ائتلاف تعیین خواهد شد. اما سخنگوی لیکود به سرعت اعلام کرد این شایعات صحت ندارند.

از دیدگاه روزنامه «هیوم» اسرائیل نتانیاهو می‌خواهد تا حد ممکن میان حوادث هفته گذشته در غزه و انتخابات فاصله بیندازد.

پس از چندین ماه تنش، مردم غزه مانند تمامی جمعه‌های گذشته از سی ام مارس بار دیگر برای برپایی تظاهرات در مرز غزه در روز جمعه دعوت شدند. این تظاهرات تقریبا همیشه به خشونت منتهی می‌شود که تاکنون بیش از دویست و سی کشته در میان فلسطینیان از سی ام مارس بر جای گذاشته است. تاکنون دو سرباز اسرائیلی نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.