به گزارش پارس نیوز، 

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، که برای دیدار با نظامیان فرانسوی عملیات برخان به چاد سفر کرده است در مصاحبه با خبرنگار ب‌اف‌ام ت‌و در واکنش به خشونت‌ها در پاریس توافق و وحدت را ستود و «شدیدترین پیگرد‌های قضایی» را برای قانون‌شکنان وعده داد.

او درباره تحولات پاریس گفت: «وزیر کشور همه اوضاع را در طول روز تحت نظر داشته است و من با او در ارتباط بودم. بدیهی است که این اعمال شدیدترین واکنش‌ها از جمله پیگرد‌های قضایی را در پی خواهد داشت.»

رئیس جمهور فرانسه با اعلام اینکه این کشور به آرامش و تفاهم نیاز دارد، گفت: هم‌اکنون نظم، آرامش و تفاهم است که باید بر کشور حاکم شود. کشور ما به تفاهم، وحدت و تعهدی صادقانه برای آرمان‌های جمعی مستحکم نیاز دارد. بنابراین باید اختلافات را کاهش داد. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر اساس آخرین آمار، وزارت کشور فرانسه در تظاهرات معترضان به نظام سرمایه‌داری در فرانسه ۲۲۰ تظاهرکننده روز شنبه ۲۲ دسامبر دستگیر شدند.

مکرون روز شنبه در چارچوب سفری دو روزه عازم چاد شد. وی در پایگاه «کاسئی» در نزدیکی انجامنا با نظامیان فرانسوی دیدار کرد. وی سال گذشته نیز در ایام جشن‌های سال نو به پایگاه هوایی نیامی در نیجر رفته بود.