به گزارش پارس نیوز، 

نشست علمی «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» با حضور اساتید دانشگاهی عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

ابراهیم فیاض استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران در این نشست با بیان اینکه هر موضوع رسانه‌ای که به وجود آمده باعث تشکیل یک انقلاب جمعی است، اظهار کرد: مطبوعات دوران مشروطه سبب انقلاب مشروطه، رادیو باعث تشکیل انقلاب نفت، تلویزیون سبب انقلاب اسلامی ایران بوده است و در حال حاضر هم رسانه‌های اجتماعی سعی بر تشکیل جنبش‌های اجتماعی را دارند، ضمن اینکه رئیس جمهور فعلی آمریکا هم با این جنبش در ارتباط بوده و در مقابل رسانه‌های قدرتمند هم ایستاده که در حال حاضر هم با مشکلات متعددی مواجه است.

وی با اینکه اعتراضات مردم فرانسه عدالت طلبی جهانی است، گفت: این قیام در مقابل نظام سرمایه داری جهانی، لیبرالیسم و... است، دولت کنونی در کشور ما هم یک نظام سرمایه داری جهانی محسوب می‌شود؛ به طور مثال یک وزیر به مدت ۵ سال فعالیت می‌کند و به مسکن و کشور از جمله مسکن مهر، آسیب فراوانی وارد می‌کند و متاسفانه کسی هم واکنش خاصی به این موضوع نشان نمی‌دهد.

فیاض تصریح کرد: این عدالت طلبی جهانی مرکزیت حزبی سوسیالیسم ندارد و برخی از نخبگان حزب چپ هم اذعان کرده‌اند که این‌گونه حرکت‌ها هم  پوپولیستی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه عدالت طلبی در اروپا یک فاشیسم جدید به حساب می‌آید، اذعان کرد: فدا کردن اقتصاد جهانی در برابر اقتصاد ملی و احیا کردن فرهنگ مردمی عدالت طلبی از نمونه‌های بارز این عدالت طلبی به شمار می‌رود. به طور جدی این انقلاب به انقلاب‌هایی در موضوعات علوم اجتماعی، علوم انسانی و فلسفه تبدیل خواهد شد.