به گزارش پارس نیوز، 

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در گردهمایی روزنامه‌نگاران در آنتالیا با اشاره به مواضع ضد و نقیض اتحادیه اروپا در قبال اعتراضات ترکیه و اعتراضات کنونی مردم فرانسه، این اتحادیه را به داشتن «استاندار‌های دوگانه» متهم کرد.

او با اشاره به اعتراضات فرانسه گفت: هیچگاه طرفدار خرابکاری و تخریب اموال عمومی نبوده‌ایم. وقتی ما شاهد خرابکاری در کشورمان هستیم، کشورهای اروپایی را می‌بینیم که از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد، سیاستمداران و مطبوعات از آن به شدت حمایت می‌کنند و ترکیه هر روز در دستور کار رسانه‌هایشان قرار می‌گیرد.

وزیر خارجه ترکیه افزود: «امروز در فرانسه مردم تظاهرات می‌کنند و گاهی شاهد زیاده‌روی هستیم. هرچند ما مخالف خرابکاری و تخریب اموال عمومی هستیم؛ اما اعمال فشار بیش از اندازه پلیس فرانسه بر مردم در حقیقت یک درس است. رویکرد اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی نیز درس است و رویکرد مطبوعات در این زمینه فاجعه است. این همان چیزی است که ما آن را «استاندارد دوگانه» می‌نامیم.

او در ادامه افزود دیگر کشورهای اروپایی اعتراض چندانی به خشونت پلیس فرانسه ندارند، زیرا فرانسه را عضوی از اتحادیه اروپا می‌بینند که باید با آن متحد باشند. فرانسه باید به دلیل نقض استانداردها و ارزش‌های اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گیرد.