به گزارش پارس نیوز، 

کاترین کورتس ماستو، سناتور دموکرات آمریکا، اوایل روز شنبه اعلام کرد مجددا به تعداد روز‌هایی که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تعطیل است حقوقش را به خیریه می‌بخشد.

او اهل ایالت نوادا و نخستین لاتین‌تباری است که به مجلس سنای آمریکا راه یافته است. از آنجاییکه وی اصالت مکزیکی دارد منتقد برنامه دونالد ترامپ برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک است.

کورتس ماستو بلافاصله پس از اعلام تعطیلی دولت ترامپ در توئیتر خود نوشت: «در طول دوره تعطیلی دولت نمی‌توانم حقوق بگیرم. همه ما می‌دانیم که بسیاری از کارکنان فدرال در نوادا و سایر نقاط کشور در این مدت بدون حقوق خواهند بود. حقوقم را در تمام روزهایی که دولت تعطیل است به خیریه‌ای در نوادا اهدا می‌کنم».

این سناتور دموکرات در توئیتی دیگر ترامپ را از اینکه «درست پیش از سال نو کشور را در بحرانی دیگر قرار داده است» مورد نکوهش قرار داد و نوشت: «باید با یکدیگر همکاری کنیم تا این مسئله فیصله یابد».

کورتس ماستو در تعطیلی پیشین دولت ترامپ در ماه ژانویه نیز حقوقش را به خیریه بخشیده بود.

کنگره آمریکا موفق نشد بر سر تصویب بودجه ارگان‌های متعدد فدرالی در آخرین ضرب‌الاجل، جمعه شب، به توافق برسد. بنابراین فعالیت بخش‌هایی از دولت آمریکا متوقف شد (اصطلاحا تعطیل شد) و این بخش‌ها باید با حداقل نیروی ممکن به فعالیت خود ادامه دهند؛ زیرا بودجه لازم برای فعالیت آنها از جانب کنگره تامین نمی‌شود. وزارت‌خانه‌هایی نظیر کشاورزی، بازرگانی، قضایی، خزانه‌داری، امنیت ملی، کشور، حمل و نقل، مسکن و توسعه شهری و آژانس حفاظت از محیط زیست تحت تأثیر برنامه بودجه منقضی‌شده قرار دارند.