به گزارش پارس نیوز، 

سندرز محتمل‌ترین گزینه دمکرات‌ها برای انتخابات 2020 استسندرز با کسب 36 آرا، در این نظرسنجی که توسط نهاد موسوم به «دمکراسی برای آمریکا» صورت گرفته، پیشتاز است.

پس از سندرز، «جو بایدن» معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا موفق به کسب حمایت 15 درصدی شده و «بتو اورورک» نماینده مجلس این کشور نیز با کسب 7 درصد در رتبه بعدی نظرسنجی قرار گرفته است. رتبه بعدی متعلق به «الیزابت وارن» عضو سنای آمریکا است که در انتخابات گذشته نیز کارزاری ناموفق در انتخابات های درون حزبی داشت.

هیچ یک از دیگر گزینه‌های احتمالی مطرح شده در این نظرسنجی، موفق به کسب بیش از 4 درصد آرا نشدند.

سندرز در رقابت‌های داخلی حزب دمکرات برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 مغلوب «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا شده بود.

تعدادی از ایمیل‌های مقام‌های حزب دمکرات که در روزهای نزدیک به انتخابات منتشر شد، نشان می‌داد که اعضای کمیته ملی این حزب با وجود الزام به بی‌طرفی، در رقابت‌های درون حزبی از کلینتون حمایت کرده و سعی در دسیسه چینی علیه سندرز داشتند.

این موضوع به استعفای «دبی واسرمن شولتز» رئیس وقت کمیته ملی و شماری از دیگر مقام‌های این حزب انجامید.

برخی نظرسنجی‌ها پس از انتخابات نشان داد که چنانچه سندرز به عنوان نامزد نهایی دمکرات‌ها انتخاب می‌شد، از شانس بالایی برای شکست «دونالد ترامپ» جمهوریخواه برخوردار بود.

وی که هم اکنون نماینده مردم ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا، رئیس کمیته امور بازنشستگان و همچنین از جمله اعضای ارشد کمیته بودجه این مجلس است، در انتخابات بعدی نزدیک به 79 سال خواهد داشت.

به همین جهت، بسیاری با دیده تردید به توانایی او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌نگرند.