به گزارش پارس نیوز، 

لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد اعلام کرده که از پشت میله‌های زندان از نامزد انتخاباتی حزب چپ‌گرای خود در رقابت‌های آتی انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

در همین ارتباط حزب داسیلوا روز شنبه، با برگزاری چندین مراسم انتخاباتی از پیش به استقبال رقابت‌های آتی انتخاباتی رفته که قرار است تا دو ماه دیگر در برزیل برگزار شود.

علاوه بر حزب کارگر برزیل که لولا داسیلوا رهبری آن را برعهده دارد و نامزد انتخاباتی خود را مارینا سیلوا، فعال و وزیر سابق محیط زیست معرفی کرده، همچنین فرماندار سابق سائو پائولو از حزب سوسیال دموکرات نیز در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در برزیل شرکت خواهد کرد.

حزب کارگر برزیل در ابتدا رهبر زندانی خود لولا داسیلوا را به عنوان نامزد انتخاباتی معرفی کرد که پس از حکم دادگاه برزیل در ارتباط با ممنوعیت نامزدی داسیلوا، وزیر محیط زیست دولت سابق او به عنوان نامزد این حزب چپ گرای برزیل معرفی شد.

حزب کارگر برزیل به رهبری لولا داسیلو پیشتر طی دو دوره در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ قدرت را در این کشور بزرگ آمریکای لاتین در دست داشت.

با وجود محکومیت داسیلوا بدلیل اتهامات اقتصادی، بسیاری در برزیل معتقدند که او همچنان پرنفوذترین سیاستمدار فعلی این کشور است.