به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی هیل در مطلبی نوشت: نتایج نظرسنجی های اولیه حاکی از آن است که جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا نه تنها گزینه مناسبی برای حزب دموکرات است بلکه  از بخت بالایی برای پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی سال 2020 آمریکا برخوردار است.

بر اساس این نظرسنجی ها، او ممکن است به رقیب جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا تبدیل شود و چه بسا در انتخابات نیز پیروز شود.

این در حالی است که برخی اعضای سنا در خصوص نامزدی او در رقابت های انتخاباتی  و پیروزی او در انتخابات سال 2020 دچار شک و تردید هستند. آنها با اشاره به موضوعاتی همچون سن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، حمایت او از جنگ عراق در سال 2006 و دو دوره شکست او در انتخابات ریاست جمهوری سال های 1988 و 2008 معتقدند بایدن ممکن است بار دیگر بخت ورود به کاخ سفید را از دست بدهد.

یک مقام ارشد حزب دموکرات آمریکا که نامی از وی برده نشده با اتخاذ موضع شک در خصوص پیروزی بایدن در انتخابات سال 2020 گفت: پیروزی شخصی که به برپایی جنگ در عراق رای مثبت داده است [از جنگ در عراق حمایت کرده است]کمی دور از ذهن است. مردم به دنبال تغییرات هستند.

جو بایدن در سال 2006 به حمله آمریکا به عراق رای مثبت داد و طرح مبنی بر تقسیم عراق به سه بخش کردنشین، شیعه نشین و سنی نشین را پیشنهاد کرد.

عضو دیگر حزب دموکرات نیز در این باره گفت: هرچند نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد بایدن از بخت بالایی در انتخابات 2020 برخوردار است ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که رای دهندگان خواستار گزینه جدید با راهکار متفاوت هستند.

بایدن 76 ساله  پیش از آنکه در سمت معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا فعالیت داشته باشد، به مدت چند دهه در مجلس سنا بود. او یک سناتور باتجربه است ولی هم‌قطاران او در مجلس سنا نظر دیگری دارند. آنها با پیش کشیدن بخش هایی از سابقه سیاسی و سن او، تا حدودی نسبت به پیروزی در انتخابات 2020 تردید دارند. در سال 2020 او وارد 78 سالگی می شود و در صورت پیروزی در انتخابات عنوان پیرترین رئیس جمهور آمریکا را پس از دونالد ترامپ و رونالد ریگان به دست می آورد. موضوعی که دموکرات ها را به شدت نگران می کند.

یک سناتور دموکرات که نخواست نامش فاش شود، گفت: نظرسنجی های اولیه قابل اعتمادنیستند. نتایج نظرسنجی سایت پولیتیکو و مورنینگ کانسالت که چهارشنبه گذشته منتشر شد، نشان می دهد بایدن با 44 درصد آراء ترامپ را با 37 درصد آراء شکست می دهد. اما در این نظرسنجی به احتمال حضور نامزدهای دیگری که مخالف ترامپ هستند، توجهی نشده است.

برخی دیگر از اعضای حزب دموکرات شکست های بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال های 2008 و 1988  را مورد توجه قرار داده اند و با اشاره به این شکست ها اعلام کردند بایدن ممکن است کاندید قدرتمندی برای انتخابات 2020 آمریکا نباشد.

آنها بر این باورند که الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست؛ برنی سندرز، سناتور دموکرات ورمونت؛ کریستن گلیبرند، سناتور دموکرات نیویورک و کوری بوکر، سناتور دموکرات نیوجرسی، گزینه های مناسبی برای شرکت در انتخابات سال 2020 هستند.

با وجود این، عده ای نیز معتقدند بایدن از قابلیت بالایی برای ریاست جمهوری آمریکا برخوردار است و کارنامه حرفه ای او به خصوص به عنوان معاون اوباما، شرایط را برای پیروزی او در انتخابات 2020 فراهم می کند. در حال حاضر، او در راس فهرست گزینه های حزب دموکرات برای حضور در رقابت های انتخاباتی سال 2020 است و بیشتر دموکرات ها فکر می کنند نامزدی بایدن فرصت مناسبی برای شکست دادن ترامپ خواهد بود.