به گزارش پارس نیوز، 

این وزارتخانه در بیانیه خود با عنوان 'نقض حقوق خبرنگاران در سال 2018' گزارشی را به تفکیک مناطق فلسطینی ارائه کرد که بر اساس آن 529 مورد تعرض به حقوق خبرنگاران در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی و 282 مورد دیگر در نوار غزه به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش در سال 2018 دو خبرنگار حین پوشش خبری توسط نظامیان صهیونیستی در نوار غزه کشته شدند.

طبق آمارها از ماه مارس گذشته (اسفند و فروردین) همزمان با آغاز راهپیمایی های موسوم به 'بازگشت'، 80 خبرنگار حین اطلاع رسانی و پوشش خبری مورد اصابت گلوله های سربازان رژیم اسراییل قرار گرفته و مجروح شدند.

در این مدت 345 خبرنگار هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و 162 نفر دیگر دستگیر و یا زندانی شده اند.

نقض حقوق اولیه خبرنگاران توسط صهیونیست ها به اینجا ختم نمی شود، مقامات این رژیم در 100 مورد اجازه پوشش اخبار میدانی فلسطین را به خبرنگاران نداده و حتی تلفن همراه آنان را در موارد متعددی ضبط کرده اند.

در اقدامی دیگر و در تعارض آشکار با آزادی بیان، نظامیان اسراییلی فقط در 11 ماه اخیر با یورش به 58 مرکز رسانه ای-خبری خسارت های زیادی را متحمل این موسسه ها کرده اند.

برای نمونه در تاریخ 12 نوامبر 2018 نظامیان اسراییلی در حمله ای، دفتر تلویزیون 'الاقصی' (وابسته به جنبش حماس) را به طور کامل منهدم کردند.

پیشتر مرکز آزادی مطبوعات غزه از سازمان ملل، شورای حقوق بشر و نهادهای حقوقی درخواست کرده بود تا برای بر ملا کردن اقداماتی که صهیونیست ها در حق خبرنگاران فلسطینی انجام داده اند، مقابل دادگاه‌های بین المللی تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند.