به گزارش پارس نیوز، 

بسام ابوشریف مشاور یاسر عرفات رئیس قبلی تشکیلات خودگردان فلسطین از دخالت سعودی ها در ترور عرفات خبر داد و اعلام کرد که ترور عرفات با موافقت سعودیها و پس از دیداری میان «آرییل شارون» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی و «جرج بوش پسر» (که از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور آمریکا بود) صورت گرفت.

وی به خبرگزاری فلسطینی شهاب گفت: جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به دنبال نشستی که با آرییل شارون  نخست وزیر اسبق اسرائیل داشت در آن طرح ترور عرفات مطرح شد با سعودی ها گفتگو کرد و آنها نیز موافقت کردند.

بسام ابوشریف اعلام کرد: سعودی ها با ترور عرفات موافقت کردند زیرا وی را مانعی در برابر صلح و اجرای طرح صلح عربی می دانستند. شارون به دیدار بوش در کاخ سفید رفت و به او گفت دیگر نمی‌تواند به قول سابقش یعنی عدم صدمه زدن به عرفات متعهد باشد زیرا او با حماس همکاری می‌کند و عملیات‌های حماس با موافقت او انجام می‌شود؛ بوش سکوت کرد و سرش را به نشانه موافقت (برای ترور عرفات) تکان داد.

وی افزود: روز بعد بوش با سعودی ها تماس گرفت و موضوع را به اطلاع آنها رساند و سعودی ها نیز با ترور عرفات موافقت کردند.

مشاور عرفات از کتاب جدید خود با نام «السمک المالح» که حاوی اسرار بسیاری درباره ترور عرفات و نیز ترور احمد یاسین موسس حماس و نیز محمود المبحوح در دبی است، خبر داد.