به گزارش پارس نیوز، 

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر به اردن با پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالله دوم امروز (سه‌شنبه، ۲۷ آذر)در کاخ «بسمان» از محمود عباس استقبال کرده است.

بر اساس این بیانیه، پادشاه اردن طی این دیدار  بر ضرورت اینکه جامعه جهانی به مسئولیت‌های خود در قبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری عمل کند، تأکید کرد و خواستار تلاش برای توقف اقدامات و حملات این رژیم در کرانه باختری شد.

به گزارش روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، عبدالله دوم همچنین بر لزوم از بین رفتن رکود حاکم بر فرآیند سازش بین فلسطینیان و تل‌آویو، از طریق گفت‌وگوهای جدی و مؤثر بر اساس آنچه «راهکار دو دولتی» خوانده می‌شود، تأکید کرده است. راهکار دو دولتی خواهان  تشکیل دو دولت در محدوده جغرافیای تاریخی فلسطین است.

عبدالله دوم همچنین شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و مصادره اموال و املاک فلسطینیان در کرانه باختری از سوی این رژیم را محکوم کرد و گفت که این گونه اقدام‌ها «مانع اصلی» دستیابی به صلح عادلانه و دایمی بر اساس راهکار دو دولتی است.

طی هفته گذشته، به دنبال شهادت دو تن از مجریان عملیات استشهادی در کرانه باختری، دو فلسطینی با سلاح گرم به نظامیان رژیم صهیونیستی در این منطقه حمله کردند و سه تن را کشته و یک نفر دیگر را زخمی کردند.

رژیم صهیونیستی بعد از این حوادث دست به یورش‌های مکرر به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری زد و شماری زیادی را به اتهام ارتباط داشتن با حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین بازداشت کرد.