به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه دیلی‌بیست گزارش داده تحقیقات مولر قرار است در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی از تلاش‌های دو کشور عربستان سعودی و امارات و همچنین رژیم صهیونیستی برای اثرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی در آمریکا پرده‌برداری کند. 

مولر بر اساس تحقیقاتی که تا کنون انجام داده جاسوس‌های روس را به تلاش برای دخالت به نفع ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ متهم کرده، اما بخش دیگری از تحقیقات او بر این متمرکز بوده که چگونه سعودی‌ها، رژیم صهیونیستی و امارات تلاش کرده‌اند با هزینه‌کرد پول بر سیاست‌های دولت ترامپ اثر بگذارند.

به نوشته دیلی‌بیست، شماری از نفرات وابسته به تیم تبلیغات انتخاباتی ترامپ  درباره گفت‌وگوهایی که با سیاستمداران مرتبط با امارات، عربستان سعودی و اسرائیل داشته‌اند مورد سوال قرار گرفته‌اند. در این جلسات، آنها درباره مسائل مختلفی از استفاده از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا تلاش برای پیروزی ترامپ در انتخابات و براندازی نظام ایران مورد سوال قرار گرفته‌اند. 

منابع آگاه به دیلی‌بیست گفته‌اند دفتر رابرت مولر آماده رونمایی از مسائلی است که نفرات نزدیک به ترامپ درباره طرح‌های خارجی‌ها برای کمک به پیروزی ترامپ مطرح کرده‌اند. دو منبع گفته‌اند تیم مولر از چند ماه پیش در حال رایزنی درباره احتمال متهم کردن برخی نفرات در ارتباط با این جنبه از تحقیقات است.

«مایکل فلین»، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ که بعد از تحقیقات درباره تبانی احتمالی تیم ترامپ و تیم روسیه از سمتش کنار گذاشته شد با افراد مرتبط با حکومت‌های امارات و عربستان سعودی و همچنین رژیم صهیونیستی در تماس بوده است. 

به نوشته دیلی‌بیست، همکاری‌های فلین با مولر می‌تواند از جزئیات جدیدی در این باره پرده بردارد که افراد وابسته به این ۳ رژیم چگونه علاوه بر تلاش برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات در روزهای اولیه ریاست‌جمهوری او به دنبال اثرگذاری بر تصمیم‌های او بوده‌اند.