به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است این هفته به سوالات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016، درباره اتهامات مطرح شده در این خصوص پاسخ مکتوب دهد. ماه گذشته نیز رودی جولیانی، وکیل ترامپ به خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود رئیس جمهور به سوالات بازرس ویژه پرونده روسیه به طور مکتوب پاسخ خواهد داد.

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت سوالات آماده شده از سوی رابرت مولر تنها درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا متمرکز خواهد بود و قرار نیست به این موضوع بپردازد که آیا ترامپ قصد داشته در مسیر انجام تحقیقات تیم بازرسان مولر مانع تراشی کند یا خیر.

بنا به اعلام این منبع آگاه، موضوعی دیگری که در سوالات تیم تحقیقاتی رابرت مولر به آن پرداخته می‌شود نشست میان دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا و دیگر اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ با گروهی از اتباع روس در ژوئن سال 2016 در برج بین‌المللی ترامپ است.

این منبع آگاه همچنین گفت رئیس جمهور آمریکا این هفته با تیم حقوقی خود دیدار داشته تا پیش بینی‌های در زمینه پاسخ به سوالات مولر به کمک آنها صورت گیرد. با این حال رودی جولیانی و پیتر کار، سخنگوی بازرس ویژه از اظهارنظر در این خصوص خودداری کردند.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد وکلای ترامپ از سال گذشته درگیر مذاکرات فعال با تیم تحقیقاتی مولر بوده‌اند و درباره برگزاری مصاحبه میان رابرت مولر و رئیس جمهور، که هنوز تصمیم در خصوص آن اتخاذ نشده، به بحث پرداخته‌اند. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا مولر، ترامپ را در خصوص پاسخ به سوالات مربوط به مانع تراشی در مسیر اجرای عدالت تحت فشار قرار خواهد داد یا خیر.

ماه گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره نشست پسر ارشد خود با برخی اتباع روس در برج ترامپ ابراز بی‌اطلاعی کرد. گفته می‌شود این نشست با هدف آسیب رساندن به هیلاری کلینتون، نامزد رقیب ترامپ از حزب دموکرات در انتخابات سال 2016 صورت گرفت. دونالد ترامپ جونیور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد او و ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس در وهله در مورد برنامه قبول فرزندخواندگی کودکان روسی به بحث پرداختند.

شایان ذکر است، مسکو بارها اتهامات مربوط به مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده و تاکید داشته در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند. رئیس جمهور آمریکا نیز با رد اتهامات مربوط به تبانی با روس‌ها تحقیقات در حال انجام تیم بازرس ویژه را مورد انتقاد قرار داده و آن را تعقیب توهماتی نامیده که پس از گذشت یکسال از آغاز آن هیچ مدرکی به دست نیامده است.