به گزارش پارس نیوز، 

عبدالحمید گُل در جمع خبرنگاران در آنکارا با بیان اینکه موضع عربستان درباره پرونده خاشقچی باید سازنده باشد، گفت: در چهارچوب قوانین بین ‌المللی، بار دیگر از ریاض می ‌خواهیم که متهمان قتل خاشقچی را به ما تحویل دهند.

گل در حالی خواستار تحویل متهمان پرونده خاشقچی شده است که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که کشورش هیچ متهمی را به آنکارا تحویل نمی دهد.

وزیر دادگستری ترکیه ضمن انتقاد شدید از امتناع دولت سعودی در تحویل عاملان این پرونده گفت: تلاش می‌ کنیم تا از طریق همکاری با جامعه جهانی به نتایج خوبی در پرونده تحقیقات قتل خاشقچی برسیم.

وی اضافه کرد که همه اقدامات قانونی و فنی برای انتقال پرونده قتل خاشقچی به سطح تحقیقات بین المللی فراهم شده است.

گل گفت: ترکیه به طور دقیق به تحقیقات خود در این باره ادامه می دهد. قتل خاشقچی جنایتی وحشیانه بود که نمی توان بر روی آن سرپوش گذشت.

وزارت دادگستری ترکیه همچنین اعلام کرد که وزارت امور خارجه این کشور بار دیگر از عربستان خواسته که 20 مظنون به دست داشتن در قتل خاشقچی را به آنکارا تحویل دهد.

یک مقام مسئول در وزارت دادگستری ترکیه در این راستا به الجزیره گفت: عربستان به درخواست ترکیه بی ‌اعتنایی می کند و تنها از طریق رسانه به آن پاسخ می دهد. اگر عربستان در واقعا در رسیدن به واقعیت جدیت دارد باید متهمان را به آنکارا تحویل دهد.

عادل الجبیر روز گذشته یکشنبه در پی صدور حکم بازداشت عاملان قتل خاشقچی از سوی دادستانی ترکیه، اعلام کرد که کشورش هیچ متهمی را به ترکیه تحویل نمی دهد.

جنایت قتل خاشقچی روزنامه نگار مطرح عربستانی و ستون نویس واشنگتن پست، واکنش و خشم شدید جهانی علیه سران سعودی و به ویژه شخص بن سلمان را ایجاد کرده است و بسیاری از سناتورهای آمریکایی که روزی دوست و همپیمان بن سلمان بودند، امروز و پس از قتل خاشقچی به مخالف سرسخت وی تبدیل شدند.